P-vitamin - Rutin

Betűméret:

A rutin a bioflavonoidok közé tartozó anyag. A P vitamin a C vitamin kísérője, általánosan ugyanazokban az élelmiszerekben fordul elő. A P-vitamin segíti a C vitamin felszívódását és megvédi az oxidációtól, ezenkívül erősíti a hajszálereket.

Mihez szükséges?

  • Antioxidatív folyamatokhoz, védőfaktorként
  • Öregedési folyamatok gátlásához
  • Csökkenti a hajszálerek törékenységét

Mennyi szükséges belőle?

A P-vitamin pontos szükséglete nem ismert.

Miben található meg?

Legbővebben a citrusfélék, a csipkebogyó, az áfonya, a brokkoli, a paradicsom, valamint más gyümölcsök és zöldségek tartalmazzák - elsősorban a gyümölcs húsa gazdag ebben a vitaminban.

A hiány és többlet hatása

Hiányállapotok

Emberben kifejezetten P-vitamin hiánybetegség nem ismert, de feltételezhető, hogy hiányában a C-vitamin felszívódása és felhasználása zavart szenvedhet, éppen ezért tüneteik átfedhetik egymást.

Túladagolás

A P-vitamin túladagolása és káros hatásai emberi szervezetben nem ismertek.

Kalkulátor

Hogy megtudja, pontosan mekkora napi mennyiségre van szüksége egyes vitaminokból vagy ásványi anyagokból, próbálja ki vitaminkalkulátorunkat!

tovább

Kérdések

Mi a vitaminhiány?

tovább

Vitamintippek

Akinek ízületi fájdalmai, reumatikus panaszai vannak, a tünetei akkor javulhatnak, ha több Omega-3 zsírsavat fogyaszt. A halolaj és egyes növényi olajok (lenmagolaj, repceolaj) nagy mennyiségben tartalmaznak Omega-3 zsírsavat.

következő tipp

Kiemelt témánk támogatója aKft.1046 Budapest, Kiss Ernő u.1-3Tel.: +36 1 231 8090