Gyakori kérdések

  • Mik azok a B-vitaminok?

    A B1-, B2-, B3-, B5-, B6- és B12-vitaminok tartoznak ebbe a csoportba. Szükségesek a szervezet oxidatív anyagcseréjéhez, valamint nélkülözhetetlenek a megfelelő vérképzéshez, a bőr és a haj épségének megőrzéséhez, az idegrendszer megfelelő m\u0171ködéséhez.

  • Mi az a C-vitamin?

    Igen hatékony antioxidáns, hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez, segíti a vas felszívódását, részt vesz az érrendszer épségének fenntartásában.

  • Mi a D3-vitamin szerepe a szervezetben?

    Szabályozza a csontok és a fogak képződéséhez szükséges kalcium és a foszfor felszívódását.

  • Mi az E-vitamin?

    Védi a sejteket és a szöveteket a káros szabad gyökökkel szemben, melyek a sejtfalak szerkezetét, illetve a sejtek alkotórészeit roncsolják, és az oxidációs eredetű öregedési folyamatokért is felelősek.

  • Mi az a folsav?

    Alapvető fontosságú a vérképzésben, a sejtképződésben, a sejt örökítő anyagainak képzésében, az idegrendszer működésében.

  • Mi az a H-vitamin?

    Más néven biotinnak is nevezik. Elengedhetetlen az alapvető tápanyagok (szénhidrátok, fehérjék, zsírok) anyagcseréjéhez és a haj szerkezetének védelméhez.

  • Mi az a K-vitamin?

    Alapvető fontosságú több véralvadási faktor működéséhez. Hozzájárul továbbá a csontszerkezet egészséges fejlődéséhez és megtartásához.

  • Mi az a rutin?

    Elősegíti az érfalak megerősödését, és szerepet játszik áteresztőképességük szabályozásában.

  • Mi a bór szerepe a szervezetben?

    Elengedhetetlen a csontképzéshez, a fogak egészséges szerkezetének kialakulásához.

  • Mi a cink szerepe a szervezetben?

    Biztosítja az immunrendszer megfelelő működését, szerepe van a bőr hámosodási és sebgyógyulási folyamataiban.

  • Mi a foszfor szerepe a szervezetben?

    Részt vesz az energiatermelő folyamatokban, hozzájárul az erős fogak és csontok kialakulásához.

  • Mi a jód szerepe a szervezetben?

    Szerepe van a pajzsmirigy hormonok előállításában, a megfelelő növekedésben, az anyagcsere folyamatok szabályozásában.

Kalkulátor

Hogy megtudja, pontosan mekkora napi mennyiségre van szüksége egyes vitaminokból vagy ásványi anyagokból, próbálja ki vitaminkalkulátorunkat!

tovább

Vitamintippek

Akinek ízületi fájdalmai, reumatikus panaszai vannak, a tünetei akkor javulhatnak, ha több Omega-3 zsírsavat fogyaszt. A halolaj és egyes növényi olajok (lenmagolaj, repceolaj) nagy mennyiségben tartalmaznak Omega-3 zsírsavat.

következő tipp

Kiemelt témánk támogatója aKft.1046 Budapest, Kiss Ernő u.1-3Tel.: +36 1 231 8090