Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Kozmetikai krém miatt 25 milliós bírság

kategória: Öregedés, Reumatológiai problémák

Megtévesztette a fogyasztókat a Telemarketing International Kft. azzal, hogy az Abexine gélnek terápiás hatásokat tulajdonított, így a Gazdasági Versenyhivatal a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 25 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. Közleménye szerint a vállalkozás 2011 augusztusa és 2012 májusa között televíziós reklámjaiban, honlapján, termékkatalógusában és tájékoztató füzeteiben reklámozott Abexine gélnek, amely kozmetikai termékként került forgalomba, terápiás hatásokat tulajdonított. A cég tájékoztatásaiban azt állította, hogy a termék használatával különböző betegségek (ízületi gyulladás, kopás, köszvény, reuma), illetve egészségügyi problémák kezelhetők.

A Gazdasági Versenyhivatal megítélése szerint a reklámok azt a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy az Abexine gél használatával az egészségügyi problémák és a betegségek tünetei enyhíthetők, javul a beteg életminősége, egészségi állapota. A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat, amikor a kozmetikai termékkel kapcsolatban terápiás hatásokat fogalmazott meg, annak ellenére, hogy tilos kozmetikai terméket kifejezetten nem kozmetikai hatásra hivatkozással, illetve ilyen céllal forgalomba hozni és reklámozni.

A 25 millió forint bírság kiszabása mellett a GVH megtiltotta a jogsértés folytatását. A bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelték, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve a vállalkozás az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozta meg.



Animáció: HáziPatika.com

2013.08.15 00:02:00

forrás: MTI


Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések