HáziPatika.com

Csökkentse a vitaminveszteséget főzéskor!

Sütés-főzés során apró trükkökkel még egészségesebbé tehetjük az asztalra varázsolt menüt: csökkenthetjük a vitaminveszteséget, és zsiradékokból is használhatunk kevesebbet anélkül, hogy ételeink veszítenének ízükből és zamatukból.

Szűcs Zsuzsanna, a Nestlé dietetikusának vitaminóvó tippjei következnek:

- A zöldséget még egészben és hámozás előtt mossuk meg folyóvízzel! Kerüljük a hosszadalmas áztatást!

- Csak vékonyan hámozzuk meg a zöldségeket és a gyümölcsöket, esetleg héjukban főzzük meg őket!

- Nagy szeletekre daraboljuk fel a nyersanyagokat!

- A nyers zöldség- és gyümölcssalátákhoz adjunk kevés citromlevet vagy ecetet a C-vitamin-veszteség mérséklése érdekében!

- Használjuk a lehető legkevesebb vizet főzés, párolás során!

- Használjunk fedőt!

- A zöldséget, gyümölcsöt csak puhára, ne pépesre főzzük!

- Az ételt lehetőség szerint azonnal tálaljuk! A melegen tartás során a C-vitamin-tartalom egy óra alatt 4-17 százalékkal, két óra alatt 7-34 százalékkal csökken.

- A konzerv- és fagyasztott zöldségeket mindig előzetesen már felmelegített folyadékba tegyük.

Animáció: HáziPatika.com