Újfajta védelem a kemoterápia ártalmai ellen

kategória: Daganatos betegségek

Az erős sugárzás vagy a kemoterápia elpusztítja a test sok tájára átterjedt rákos áttéteket, csakhogy ez az agresszív gyógymód olyan mértékben károsítja a gyomor-bélrendszer érzékeny szöveteit, hogy a beteg halálát okozhatják. Amerikai tudósok valószínűleg megtalálták azt, miként lehet megvédeni rákos betegek a kemoterápia és a sugárkezelés halálos mellékhatásaitól. Egereken végzett laborkísérletek bebizonyították, hogy két viszonylag egyszerű molekula - az R-spondin1 és a Slit2 - képes a bélrendszer őssejtjeihez kötődni, ezzel megvédi őket a rákellenes kezelés mellékhatásaitól - idézte a The Independent című brit napilap online kiadása a Nature tudományos magazinban megjelent tanulmányt.

"Bármely szerv vagy szövet rákos daganata elpusztítható nagy dózisú kemoterápiával vagy sugárkezeléssel, ám az előrehaladott állapotú, áttétes rák gyógyítása azért kockázatos, mert gyakran a kezelés végez a beteggel, mielőtt elpusztítaná a daganatot. Az új módszerrel a páciens még a halálos adag sugár- vagy kemoterápiát is túl fogja élni" - magyarázta Jian-Gou Geng, a Michigani Egyetem tudósa, a kutatás vezetője. Az eljárás lehetővé teszi, hogy áttétes daganatot is meggyógyítsanak megnövelt mennyiségű sugárkezeléssel vagy kemoterápiával - olvasható a tanulmányban. "Abban hiszünk, hogy módszerünk még a végstádiumos, áttétes rákot is meg tudja gyógyítani, tehát senki sem fog a rákban meghalni, ha előrejelzésünk helyesnek bizonyul" - hangoztatta Jian-Gou Geng.

Az új szerrel kezelt egerek 50-70 százaléka túlélte a halálos adag kemoterápiát. Azok az állatok, amelyek nem kapták meg a két molekulát, kivétel nélkül elpusztultak. Hosszú utat kell még bejárni, mielőtt embereken is segíthet a módszer, a tudósok bíznak abban, hogy ugyanazon alapelvek érvényesek azokra az emberi bélben lévő őssejtekre is, amelyek biztosítják a táplálékfelvételt, és megakadályozzák, hogy bakteriális mérgek kerüljenek a véráramba. "Ha működtetjük a bélrendszert, tovább él a páciens. Most úgy tűnik, megfelelő védelmet találtunk a beleknek. A következő lépés az lesz, hogy túlélje a kísérletet az összes állat, mely megkapta a molekulakúrát és a halálos adag sugár- és kemoterápiát" - bizakodik Jian-Gou Geng.

Owen Sansom, a Brit Rákkutató Beatson Intézetének igazgató-helyettese szerint figyelemre méltó felfedezést tettek, hiszen a kemoterápia és a sugárkezelés bélkárosító hatása az egyik legfőbb oka, hogy nem emelhetők a daganatot elpusztító dózisok. "A kutatás azonban nem mutatta meg, hogyan hatnak a vizsgált molekulák a rákos sejtekre, hiszen feltételezhető, hogy utóbbiakat is őssejtek irányítják. Az eredmények új perspektívát kínálnak a rákos betegek védelmének kutatására, de messze van még a cél" - magyarázta.

Animáció: HáziPatika.com

2013.08.06 00:02:00

forrás: HáziPatika.com

Témakör: Lélek

Sohase mondd, hogy vége, merj újra szeretni!

Bárkinek alakulhat úgy az élete, hogy betegség, haláleset, válás, szakítás, tartós kiküldetés, stb. miatt hosszabb ideig nincs szexuális kapcsolata. "Kiesve a gyakorlatból", kell-e félnünk az újrakezdéstől?

Gyógynövénytár