Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Túl elfoglalt, de hiányzik a mozgás?

kategória: Sport, sport-egészségügy

Az egészség megőrzése érdekében bizony mozogni kellene. A mozgás segít javítani a koleszterinszinten, a vérnyomáson, a cukorbetegségen, a fogyásban. De minél intenzívebben mozog valaki, annál nagyobb a sérülés és az izomfájdalmak kockázata! Akinek fájós a térde, keressen ízületkímélő mozgásformákat, mint például az úszás vagy a szobabicikli. Kis kreativitással felfedezhetők azok a tevékenységek, melyek nem okoznak fájdalmat. Aki 10 éve nem gyalogolt 500 métert sem egyben, annak ennyitől is megfájdul a lába. Kezdje napi 10 perc sétával, két héten át. Majd kéthetente növelje az időtartamot 5-5 perccel, míg eléri azt a szintet, hogy heti öt alkalommal 30-45 percet mozog.

Nincs erre ideje? Ugye tudja, hogy ez csak kifogás? De nem baj, erre is tudunk megoldást: minden edzésnek számít, ami folyamatos izommunkával jár. Így előre kidolgozott terv nélkül is beilleszthető a rendszeres edzés a mindennapi tevekénységek közé.

Lépcsőzés: Minek a felvonó, ha a lépcsőn még kalóriát is lehet égetni? Már egy emeletnyi is felgyorsítja a pulzust. Aki kifullad, az lassítson, úgy kényelmesebb. Az ambíciózusabbak párosával is szedhetik a fokokat, így hatékonyabb.

Távolabbi parkoló: Az ember könnyen ringatja magát abba az illúzióba, hogy szívességet tesz magának azzal, ha az épülethez legközelebb eső parkolóhelyet foglalja el. Pedig az is égeti a zsírt, ha leghátul áll meg. Ráadásul így biztos senki nem húzza majd meg a kocsi oldalát, és könnyebben is találja meg járművét délután.

A feladatokban rejlő lehetőségek: A bolt a közelben van? Nem érdemes autóba ülni. Lehet sétálni, kocogni, rollerezni vagy biciklizni is odáig. Hacsak nem a heti nagy bevásárlást kell megejteni, ez is betudható edzésnek.

A takarítás sem feltétlenül rémálom: csak egy jó, ütemes zene kell, kényelmes tréningruha, és mehet a takarítás. Nem csak a kedélyállapotot turbózza fel, de az egészséget is, sőt, a ház is ragyogni fog a végére.

Együtt könnyebb: A kávézó és az étterem helyett a barátokat egy parkba is meg lehet hívni találkára. Csevegés közben az idő is gyorsabban telik, a társaság pedig különösen nagy motivációs erőt rejt magában.

Játékra fel: A kisgyermekes szülők ne egy padon ülve figyeljék szaladgáló gyerekeiket, hanem csatlakozzanak hozzájuk. A gyerekek is élvezni fogják, a felnőttnek meg igazi kihívás lépést tartani velük.

Modern játékszerek: A Wii-hez hasonló rendszerek is igyekeznek az embereket felállítani a heverőről, hogy megmozgassák őket egy kicsit a saját nappalijukban. Érdemes kipróbálni a sportjátékokat vagy táncos programokat. Be lehet vonni a családtagokat és barátokat is.

Sétálva dolgozni: Megbeszéléseken ücsörgés helyett jobb sétálni az asztal körül. Néhány cégnél a tárgyalókban futópadokat helyeztek el, hogy munka közben is edzhessenek munkavállalóik.

Mindenben ott a lehetőség: Ki kell használni minden alkalmat a kalóriaégetésre. Akár a számítógéptől áll fel az ember, hogy sétáljon kicsit, akár helyben jár tévénézés közben, esetleg zenére súlyt emel, sokkal többet nyer, mint amennyi energiát belefektet.

2012.03.10 00:02:00

forrás: Medipress


Tippek:

Az esti étkezések - főleg az esti nassolás - sokkal jobban hizlalnak, mintha ugyanennyi kalóriát reggelire vagy ebédre fogyasztunk.

Praktikák:

Gyógynövénytár

Gyógynövénytár
tovább


Szponzorált hirdetések