Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Tudományosan támogatott szieszta

kategória: Alvászavar

Spanyol kutatóknak sikerült meghatározniuk az ebéd utáni szunyókálás optimális paramétereit. Az eddig is ismeretes volt, hogy a szieszta jót tesz az egészségnek: enyhíti a belső feszültséget, javítja a vérkeringést, csökkenti a vérnyomást, regenerálja az emlékezőképességet.

A spanyol "sziesztológusok" szundiszabályzata szerint nem jó, ha fél óránál hosszabb ideig alszik valaki ebéd után, mert mély alvásfázisba kerül, ezért éjjel már nem tud könnyen elaludni. A szieszta ezért ne ágyban történjen - így a spanyol szakértők -, mert ott hajlamosabbak vagyunk mélyen elaludni, hanem csak kanapén vagy kényelmes karosszékben.

A mentális egészséget és alvást vizsgáló spanyol tudósok meglátásai egybecsengenek azzal a tanulmánnyal, amelyet nemrégiben az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA készített. A szerint 26 perces a szieszta optimális időtartama, és 34 százalékkal javítja a szundítás utáni hatékonyságot.

A spanyolok hangsúlyozzák, hogy csakis a rendszeres napi sziesztázás jótékony hatású, az alkalmankéntinak nincs sok haszna az egészség szempontjából. Ha viszont a rendszeresen sziesztázónál elmarad egy ebéd utáni szunyókálás, az rosszabb az illető egészségének, mint ha egy étkezést hagyna el - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap.

2012.08.12 00:02:00

forrás: MTI


Praktikák:

Gyógynövénytár

Gyógynövénytár
tovább

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések