Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Tudományosan támogatott szieszta

kategória: Alvászavar

Spanyol kutatóknak sikerült meghatározniuk az ebéd utáni szunyókálás optimális paramétereit. Az eddig is ismeretes volt, hogy a szieszta jót tesz az egészségnek: enyhíti a belső feszültséget, javítja a vérkeringést, csökkenti a vérnyomást, regenerálja az emlékezőképességet.

A spanyol "sziesztológusok" szundiszabályzata szerint nem jó, ha fél óránál hosszabb ideig alszik valaki ebéd után, mert mély alvásfázisba kerül, ezért éjjel már nem tud könnyen elaludni. A szieszta ezért ne ágyban történjen - így a spanyol szakértők -, mert ott hajlamosabbak vagyunk mélyen elaludni, hanem csak kanapén vagy kényelmes karosszékben.

A mentális egészséget és alvást vizsgáló spanyol tudósok meglátásai egybecsengenek azzal a tanulmánnyal, amelyet nemrégiben az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA készített. A szerint 26 perces a szieszta optimális időtartama, és 34 százalékkal javítja a szundítás utáni hatékonyságot.

A spanyolok hangsúlyozzák, hogy csakis a rendszeres napi sziesztázás jótékony hatású, az alkalmankéntinak nincs sok haszna az egészség szempontjából. Ha viszont a rendszeresen sziesztázónál elmarad egy ebéd utáni szunyókálás, az rosszabb az illető egészségének, mint ha egy étkezést hagyna el - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap.

2012.08.12 00:02:00

forrás: MTI


Cikkajánló

Témakör: Egészség

A csont életére ható hormonok

A csontanyagcsere bonyolult hormonális szabályozás alatt áll. Nézzünk néhány alapvető tudnivalót erről!

tovább

Tippek:

A sport és testedzés a legjobb immunrendszer-erősítő! Mozogjon rendszeresen! Csak arra ügyeljen, hogy megizzadt állapotban ne menjen hidegre, és vegyen magára pulóvert, míg lehűl! Még jobb egy meleg zuhanyozás!


Szponzorált hirdetések