Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Tudja, mennyi cukor van a gyümölcslevekben?

kategória: Táplálkozás

Az üdítőitalok magas cukortartalmáról már tudunk, de hajlamosak vagyunk alábecsülni a gyümölcslevek és turmixok cukortartalmát - állapították meg felmérésükben a Glasgow-i Egyetem kutatói. Több mint kétezer embert kértek meg arra, hogy becsüljék meg egy sor ital cukortartalmát. A szénsavas üdítőkben lévő cukor mennyiségét túlbecsülték, de a csak gyümölcslevek cukortartalmát kevesebbnek hitték a valóságosnál. Pedig ezek energiatartalma is nagy, csak ezzel sincs mindenki tisztában.

Arra is rákérdeztek, hogy a válaszadó naponta mennyi kalóriát vesz magához saját becslése szerint alkoholmentes italokból. Az átlag napi 450 kalória volt, de kiderült, hogy a résztvevők korántsem voltak tudatában az általuk elfogyasztott innivalók energiatartalmának. Megadott becsléseikben az almalében, a narancslében, a koffeines energiaitalokban lévő cukormennyiséget a valóságosnál 2-4 teáskanállal kevesebbnek hitték. Kirívó példaként egy gránátalmalé esetében az alulbecslés közel 18 teáskanálnyi cukrot jelentett.

Nem meglepő ezek után, hogy amikor étrendjük kalóriatartalmáról kérdezték a résztvevőket, abba bele sem számolták az üdítőitallal bevitt energiát. Naveed Sattar kutatásvezető arra figyelmeztet a BBC hírportáljának adott interjúban, hogy amit iszunk, az ugyanúgy árthat, mint amit eszünk. Érdemes megismernünk elfogyasztott italaink összetételét is, mert az egészségesnek tartott gyümölcslevek túlzott fogyasztása is súlytöbblethez és magas vércukorszinthez vezethet.

2012.04.21 00:02:00

forrás: MTI


Tippek:

Amikor úgy enne valamit, valójában sokszor csak szomjas. Bármily furcsán hangzik, az embereket gyakran megtéveszti hiányérzetük. Először mindig kezdje ivással, és figyelje, valóban éhes-e még. A hideg gyümölcsteát ajánljuk szomjoltónak.


Szponzorált hirdetések