Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Tervszerű élet és pozitív hozzáállás a változókorban

kategória: Csontritkulás, Egészségügyi tájékoztatás, Nőgyógyászat, Öregedés, Változókor

A szakemberek szerint pozitív hozzáállással és egy kis felkészüléssel minden nő meg tud birkózni a változókorral. Már az első jelekkor érdemes ráhangolódni erre az állapotra.

A változókor előtti szakasz tipikusan a 40-es évek során érkezik el, de már harminc éves kor felett bármikor jelentkezhet - állítja Dr. Karen Deighan, a Loyola Egyetem Gottlieb Memorial Kórházának szülész-nőgyógyász osztályvezető főorvosa. "A menopauza előtt álló betegeimmel mindig elbeszélgetek, hogy ne maradjanak magukra" - nyilatkozta. "Elmondom nekik, hogy ne hagyják csak úgy megtörténni. Proaktív módon lépéseket tehetnek az egészségük és a kellemetlen tünetek elkerülése érdekében."

Deighan az alábbi tippeket adta:

- Testmozgással elkerülhető az általánosnak mondható hízás, melyet a hormonháztartás ingadozása okozhat. Aki csak a változókorban lát hozzá a tűzoltáshoz, már nehezebben szabadul meg a fölös kilóktól. Érdemes elkezdeni a medencekörnyéki izmok erősítését, például Kegel-gyakorlatokkal vagy intim tornával. A megfelelő módszerrel a kívánt izomcsoportok húzódnak össze, és nem a has, comb vagy fenék. Súlyzós edzéssel megőrizhető a csontok ereje, ami csökkenti a törések kialakulásának kockázatát.

- Az agyat memóriagyakorlatokkal, keresztrejtvényekkel és más feladatokkal lehet karban tartani - ez segíthet elkerülni az emlékezetzavarokat.

- Eleget kell aludni. A megfelelő alvási szokások kialakítása és megtartása elejét veheti az ösztrogénszint eséséből bekövetkező lehetséges alvásproblémáknak. Az alváshiány zavarokat okozhat a mentális teljesítményben és csökkentheti a nemi vágyat.

- A hüvelyszárazság elkerülésére fontolóra lehet venni az ösztrogénpótlást. A rendszeres nemi élet szintén karban tartja a libidót és a hüvelyi váladéktermelést.

- Évente kell ellenőrizni a vércukor, a koleszterin, a D-vitamin és a kalcium szintjét a vérből, továbbá fontos a mammográfiai és kismedencei szűrés.

- Az 50 éves korban végzett vastagbéltükrözés eredményétől függ, hogy később milyen gyakran kell majd megismételni ezt a vizsgálatot.

- Nem szabad elhanyagolni a fogakat. Napi kétszeri fogmosás és a fogselyem használata megelőzi az ínybetegségeket, mely hatással van a szívre is.

- Az étrend álljon sok leveles zöldségből és egészséges zsiradékokból, mint ami a lazacban, az avokádóban és az olívaolajban található. Minél kevesebb feldolgozott élelmiszer szerepeljen a tányéron.

- A változókor előtt álló nőknek napi 1.000-1.200 mg kalciumot kell fogyasztaniuk, lehetőleg 2-3 kisebb adagban. A menopauza után 3x500 mg az ajánlott mennyiség, magnéziummal és D-vitaminnal kombinálva, a jobb felszívódás érdekében.

- A hormonterápia nem alkalmazható mellrák vagy szívbetegség kockázata illetve rögösödési hajlam esetén.

Animáció: HáziPatika.com

2010.11.26 00:02:00

forrás: Medipress


Praktikák:

VitaminABC

VitaminABC
tovább

Tippek:

A fájdalomcsillapítás orvosi szakértelmet igényel, és elfedhet fontos tüneteket, ezért szomszédtól, ismerőstől csak abban az esetben fogadjon el ajánlott gyógyszert, ha ismeri, és orvosa egyetértésével használta már!


Szponzorált hirdetések