Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Sokat mobilozik? Ettől is csenghet, zúghat a füle!

kategória: Egészségügyi tájékoztatás, Gondolta volna?

A mobiltelefon rendszeres használata a fül csengéséhez és zúgásához (tinnitus) vezethet osztrák kutatók szerint.

Egy kisméretű tanulmányban 100 fülzúgással és 100 anélkül élő embert toboroztak a bécsi orvosi egyetem munkatársai, és összehasonlították a két csoport mobiltelefon-használati szokásait. Megállapították, hogy a tinnitus 70 százalékkal gyakoribb volt azoknál, akik naponta tíz percnél többet mobiloztak.
A Brit Tinnitus Szövetség véleménye szerint az összefüggés nem bizonyított - idézte a BBC internetes portálja, amely ismertette a tanulmányt.



Az összesen 160 óránál hosszabb korábbi mobiltelefonálás az eredmények szerint 60 százalékkal növelte a fülzúgás kialakulásának kockázatát. Ugyanakkor - meglepő módon - a 4 ezernél több beszélgetést lebonyolítóknál kisebbnek találták a tinnitus kockázatát, mint azoknál, akik ennél kevesebb alkalommal mobiloztak összesen.
Az erős zajról, fejsérülésről és bizonyos gyógyszerekről tudják a szakemberek, hogy növelik a fülzúgás kialakulásának kockázatát, számos más ok azonban még ismeretlen. A bécsi kutatók úgy vélik, eredményük arra utal, hogy legalábbis további vizsgálódást igényel a mobilozás, valamint a fülzúgás növekvő kockázata közti kapcsolat feltárása. Mint az Occupational and Environmental Medicine című szakfolyóiratban megjelent tanulmányukban írták, ezen eszközök igen elterjedt használata miatt a legkisebb kockázatnövekedésnek is "jelentős népegészségügyi fontossága" van.

Hans Peter Hutter kutatásvezető hangsúlyozta, hogy léteznek olyan biológiai mechanizmusok, melyek révén a mobiltelefon használata fülproblémákat okoz, ám elismerte, hogy módszerük - melyben visszaemlékezésre kérték meg a bevont embereket - problémás, és fölé- vagy alábecsléshez vezethet.
A tinnitus a népesség mintegy 10 százalékát érintheti, ám azt nem tudják, hogy megjelenésének gyakorisága növekszik-e.Animáció: HáziPatika.com

2010.07.28 00:02:00

forrás: MTI


Tippek:

Hogy jó szájízzel tudjuk csökkenteni a sóbevitelt: együnk sóban-vízben főtt krumpli helyett héjában főttet, a kenyérre tegyünk sajt helyett fűszeres túrókrémet, használjunk a konzervzöldség helyett mélyhűtöttet!


Szponzorált hirdetések