Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Öt módszer a puffadás megelőzésére

kategória: Gyomor- és bélproblémák

Bele szeretne férni a nadrágjába? Táplálkozáskor figyeljen a szénhidrátokra! - tanácsolja Jacqueline Wolf, a Harvard Orvosi Egyetem tanára, egyben az Útmutató az egészséges gyomorhoz nőknek című könyv szerzője. A gyümölcscukor, a tejcukor, a keményítő, az alkoholban található cukor és a gallaktán mind nehezen emészthetőek, és valamelyik biztosan megtalálható a legtöbb magas szénhidráttartalmú ételben. Hogy megelőzze a kellemetlen tüneteket, érdemes megfogadnia az alábbi tanácsokat:

Óvatosan a tejjel

Aki rendszeresen felpuffad tejtermékek fogyasztása után, valószínűleg laktózérzékenységben szenved. Fogyasszon olyan fajtákat, amelyekben kevés a tejcukor (például a joghurt vagy a kemény sajtok), vagy vásároljon laktózmentes termékeket.

Figyeljen a gyümölcsevésre

A különböző bogyósok, a szőlő és a citrusfélék egyenlő arányban tartalmaznak fruktózt és glükózt, ezáltal könnyebben emészthetőek, mint a több fruktózt tartalmazó fajták, például az alma, a körte vagy a dinnye.

A keményítőben gazdag élelmiszerek

Ha a búza, az árpa vagy a rozs váltja ki a kellemetlen tüneteket, fogyassza helyettük inkább a könnyebben emészthető rizst, kukoricát, zabot és burgonyát.

Félre a cukorral!

A szorbit, a xilit és a mannit, az úgynevezett alkoholcukrok a diétás üdítőkben és a cukormentes rágógumiban találhatók. Kerülje el őket, ha panaszt okoznak, vagy válassza stevia- vagy aszpartámtartalmú márkákat.

Tudatosan a babbal

A galaktánban gazdag hüvelyesek (mindenfajta bab, lencse, csicseriborsó), a káposzta és a kelbimbó gyakran okoz puffadást, ha is ezt tapasztalja magán, mérsékelten fogyassza ezeket az ételeket. Csökkentheti a kellemetlen hatást, ha a száraz hüvelyeseket főzés előtt egy éjszakára beáztatja.

2011.03.21 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Lélek

Üres már a fészek

A gyermekek "kirepülése" a családi fészekből az "üres fészek szindrómát" hagyja maga után. Mi történik ekkor a házastársi kapcsolattal? Mi marad a fészekben?

tovább

Tippek:

Nyugodtabban alszunk, ha nincs túl meleg a hálószobában. Érdemes ezt a helyiséget egy kicsit kevésbé fűteni. Az ideális alvási hőmérséklet 16-18 C körül van. A programozható fűtéssel a felkelés idejére csinálhatunk picit melegebbet.


Szponzorált hirdetések