Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Hátfájás nélküli nyarat kívánunk

kategória: Egészség nyáron, Reumatológiai problémák

Aki a jó idő beálltával kertészkedésre vagy nyári sportokra szánja el magát, az vigyázzon, fokozatosan terhelje magát, pihenjen gyakran, és rendszeresen nyújtson. Szakértők szerint ugyanis a hosszú tétlenség után hirtelen kezdett új mozgásformák könnyen hát- és derékfájdalmakhoz vezethetnek. "Szervezetünknek a hosszú tél után szüksége lehet néhány hétre, amíg újra hozzászokik a guggolás, emelés, ásás nehézségeihez" - figyelmeztet dr. David Wang, a Kaplan Integratív Egészségügyi Központ specialistája.

Az emberek 80 százaléka legalább egyszer átél időszakos hát- és deréktáji fájdalmakat, de van néhány megelőző módszer, amelyek segítségével csökkenthetjük a fájdalom kialakulásának valószínűségét. A legfontosabb, hogy fokozatosan terheljük magunkat, ne akarjunk egyszerre mindent megcsinálni. A nagyobb feladatokat osszuk több kisebbre, és hagyjunk időt mindenre. Minden esetben melegítsünk be: 10-20 kar- és csípőkörzés, lábemelés, nyújtózás elegendő, sose sajnáljuk rá az időt! Nehéz tárgyak emelésekor mindig figyeljünk oda a testtartásra, és amikor lehet, lábunkra helyezzük a súlyt, ne a derekunkra és hátunkra. Az emelés közben az emelendő tárgyat tartsuk testünkhöz közel, így nem erőltetjük meg a hátunkat.

Mindig tartsunk szüneteket. Negyedóránként váltsunk testhelyzetet, különösen akkor, ha térdelünk, vagy kifordított testhelyzetben ülünk. Ha tehetjük, használjunk nyeles kerti szerszámokat, hogy ne kelljen görnyednünk. Sportolás közben profi felszerelés segítségével védhetjük meg a hátunkat. Fizikai megerőltetés után ne sajnáljuk az időt a nyújtásra. A pózokat legalább 30 másodpercig tartsuk ki, ezzel növelhetjük hajlékonyságunkat, és csökkenthetjük a sérülés veszélyét. "Rendszeresen sportolók esetében is fontos, hogy az új szezon megkezdése előtt személyi edző vagy orvos segítségével állítsák össze a gyakorlatokat, hogy újra formába hozhassák testüket és megelőzhessék a sérüléseket" - int dr. Wang.

Feltétlenül forduljunk orvoshoz, ha a hát- és derékfájdalom rosszabbodik, vagy három hétnél tovább fennáll, ha a hátfájdalmat egyensúlyzavarok, valamint hólyag és bélproblémák kísérik, vagy ha lábtáji fájdalmat, zsibbadtságot és gyengeséget is érzünk.

2011.05.30 00:02:00

forrás: Medipress



Szponzorált hirdetések