Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Nyári konyhai tippek Bereznay Tamástól

kategória: Táplálkozás

A főzés az egyik olyan tevékenység, amelyet kimondottan meghatároz az, hogy milyen évszakot írunk. Mindig érdemes a legfrissebb és legolcsóbb alapanyagokból összeállítani az otthoni menüt is. Ehhez ad segítséget Bereznay Tamás séf.

Ne bízzuk a véletlenre a hétvégi főzést!
Vannak, akik a bonyolultabb, vannak akik pedig az egyszerűbb ételeket preferálják. Egy igazi szakácsnak egyik sem jelent problémát, azonban előfordul, hogy nincs idő, vagy nem megfelelő a környezet egy-egy bonyolultabb fogásra. A nyár is ilyen időszak: ebben az évszakban a konyhánk gyorsan bemelegedik, ezért érdemes olyan ételt választani, aminek az elkészítéséhez nem kell sokat állni a hőségben a konyhában, éppen ezért készüljünk elő a hétvégi főzésekre. Főzzünk gyorsan és egyszerűen elkészíthető könnyű, nyári fogásokat.

Készítsünk dupla adagot és variáljuk az ízeket!
Vannak olyan ételek, melyeket többször is szívesen fogyasztunk, ezzel pedig sok időt tudunk megspórolni. A kész ételek több napig is eltarthatók a hűtőben. Például a lecsó, melyet csak nyáron érdemes készíteni, mert ilyenkor van íze a paprikának és paradicsomnak. Ha elkészítünk egy alap lecsót - természetesen a füstölt szalonna nem hiányozhat belőle -, azt sokféleképpen variálhatjuk: kolbásszal, tojással, pirított vajtökkel vagy cukkínivel, sült padlizsánnal és virslivel is kiegészíthetjük. Ráadásul a különböző napokon akár különböző köretet is tehetünk mellé - keverhetünk bele párolt rizst, galuskát vagy újburgonyát. Így senki nem unja meg a főztünket.

Vonjuk be a családtagokat!
Bevonhatjuk a család tagjait is a főzésbe, és nem utolsó sorban a mosogatásba is, hiszen így gyorsabbak lehetünk, és közben még együtt is tudunk szórakozni a családtagokkal. Érdemes például beosztani a feladatokat, mert így míg egyikünk a húst süti, addig a másik kukta elmosogathatja a leves készítéséből maradt szennyes edényeket.

Menjünk ki a szabadba, és süssünk pácolt húsételeket!
Pénteken este érdemes előkészülnünk a hétvégi grillezésre, vagy ha nem a szabadban sütünk, akkor a serpenyőben sütésre. Pácoljuk be előre a szombati és a vasárnapi húsokat - mely lehet ugyanaz a két napon, csak a köretét változtassuk. Együnk hozzá sok friss salátát, zöldségeket és grillen sült padlizsánt, paprikát, kukoricát vagy fóliában sült burgonyát. Mindenki kedvence lehet a csirkemell citromos currys joghurtban, sertés karaj vagy tarja sörös mustáros pácban, pulykamell bazsalikomos vagy kakukkfüves olajban vagy a csirkecomb filé fokhagymás tejben.

Főzzünk levest a folyadékbevitelhez!
Készítsünk hideg leveseket nagy mennyiségben. Rengeteg formája és fajtája van, a legkülönbözőbb alapanyagokból és ízesítéssel állíthatjuk össze, ráadásul több napig is eltartható, egészséges finom és tápláló is egyben, és nem utolsó sorban jól esik a nagy hőségben. Hidegen, főzés nélkül elkészíthető gyümölcslevesek például a málna, szeder, sárgadinnye, őszibarack, ribizli, de isteni a hideg joghurtos kovászos uborka, a kígyóuborka-leves (kaporral, fokhagymával, citromlével ízesítve), vagy a paradicsomleves is tökéletes hidegen, de a gazpacho (spanyol zöldségleves uborkával, paprikával, hagymával, paradicsommal, bazsalikommal és oliva olajjal elkészítve) is a nyár egyik slágere.

Limonádé a szomjúság leküzdésére
Készítsünk gyümölcsökkel hideg limonádékat. Előre összeállíthatjuk hozzá az alap sűrítményeket cukorsziruppal és citrommal ízesítve. A gyümölcsöt leturmixoljuk, ízesítjük cukorsziruppal, citrommal vagy limemal, majd leszűrjük, és jéggel és szódával felturbózva fogyasztjuk. Például: málna, eper, ribizli, mangó, narancs, kivi.

2013.07.24 00:02:00

forrás: 50plusz


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Amikor a csont pálcikaként roppan...

Hatszázezer nő és háromszázezer férfi. Ennyi embert érint hazánkban a csontritkulás. Közülük minden hatodik évente legalább egyszer eltöri valamelyik csontját. Vajon mit kell tudni a csontritkulás okozta törésekről?

tovább


Szponzorált hirdetések