Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

3 tévhit - náthás időkre

kategória: Nátha-influenza

Elérkezett az év tüsszögős, köhögős időszaka. Nincs is jobb alkalom arra, hogy beszéljünk egy kicsit az immunerősítésről és az ezzel kapcsolatos tévhitekről.

1. A C-vitamin távol tartja a megfázást
Nem. Hiába próbálják az emberek már régóta tonnányi C-vitamin beszedésével megelőzni a náthát, a klinikai vizsgálatok azt mutatták, hogy a vitamin normál helyzetben nem játszik szerepet a meghűlés megelőzésében. Azt azonban bebizonyították, hogy 200 milligrammot meghaladó adagban fogyasztva segíthet valamelyest lerövidíteni a megfázás időtartamát. A szakértők tanácsa azonban az, hogy próbáljunk több természetes C-vitamint bevinni a szervezetünkbe az étrendünkből. A C-vitamin kiegészítők szedésekor pedig ne haladjuk meg a napi két grammot.

2. A tejtermékektől még jobban benáthásodunk
Néhányan azért kerülik a tejtermékeket megfázáskor, mert azt gondolják, hogy ettől még jobban bedugul az orruk. Ezt azonban semmilyen kutatási eredmény nem támasztja alá. Egy kísérletben, melynek során a szója alapú tej és a tehéntej hatását hasonlították össze, az alanyok a nyákképződés azonos változásáról számoltak be mindekét folyadék fogyasztását követően. Nyugodtan megihatunk tehát egy pohár tejet - a benne lévő D-vitamin erősíti az immunrendszert. Egy japán kísérlet azt mutatta, hogy 300 japán gyerek közül 40 százalékkal alacsonyabb volt a náthavírus fertőzés kialakulásának valószínűsége a napi 1 200 NE (Nemzetközi Egység) D-vitamin kiegészítőt szedőkben, mint azokban, akik placebót kaptak. Mivel az étrendből nem lehet ennyi D-vitamint bevinni, ez esetben érdemes táplálék-kiegészítőt alkalmazni. A joghurt jótékony probiotikumokat tartalmaz, amelyek erősítik az immunrendszert.

3. A vitaminokkal dúsított italok megakadályozzák a betegségeket
A többi reklámszöveghez hasonlóan ezeknek az üdítőitaloknak a címkéjének feliratában is van némi igazság: az A-, C- és E-vitaminok, valamint a cink és a szelén valóban szükségesek az immunrendszer megfelelő működéséhez. A kulcsszó azonban a hiány - az emberek többsége, a dohányosokat, a terhes és szoptató nőket és az időseket kivéve, normál étrendjéből is beviszi a szervezetébe a szükséges mennyiséget ezekből a tápanyagokból. Ez esetben pedig nem igaz, hogy minél több, annál jobb. Túlzott mennyiségben fogyasztva számos tápanyag akár káros is lehet.

2011.12.01 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Táplálkozás

Étrendi tanácsok időseknek

Bár "az öregség nem betegség" mondás igaz, de azért nem árt figyelembe venni az időskorban bekövetkező élettani változásokat, amikor egészséges és tápláló étrendet szeretnénk kialakítani idős családtagjainknak vagy magunknak.

tovább

50plusz.hu Fórum

Szponzorált hirdetések