Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Mit ne egyen, aki aludni akar?

kategória: Alvászavar, Táplálkozás

Ha nem tudunk elaludni, egy kis éjszakai nassolás jó ötletnek tűnhet. De vigyázat, bizonyos ételek fogyasztása tovább csökkentheti az elalvás esélyét!

Tartósított és füstölt húsok

A sonka, a szalonna, a kolbász és a különböző füstölt húsok rengeteg tiramint tartalmaznak, az pedig norepinefrin kibocsátására készteti az agyat, így csökkenti az elalvás esélyét.

Csokoládé

Egy bögre kakaó elalvás előtt? Jobb, ha óvatosan bánunk vele, a csokoládé ugyanis rengeteg koffeint és tirozint tartalmaz, stimulálóan hat az agyra.

Energiaitalok

Az energiaitalok a koffeinen kívül tartalmaznak taurint is, ez serkentően hat szervezetünkre, és növeli az adrenalinszintet.

Paradicsomszósz, chili, pizza és más fűszeres ételek

Az alvási nehézségek gyakran emésztési gondokkal állnak szoros összefüggésben. A savas és fűszeres ételek refluxot, gyomorégést és más olyan tüneteket okozhatnak, amelyek meggátolják a nyugodt alvást.

Alkohol

Egy-két ital segíthet ellazulni egy fárasztó nap után, később azonban károsan hathat az éjszakai pihenésre. Az alkohol dehidratál, növeli a vizelési ingert, ezzel nyilván megnehezíti az elalvást. A borban nagy koncentrációban fordul elő a stimuláló hatású tirozin.

2011.03.04 00:02:00

forrás: Medipress


Tippek:

Amikor úgy enne valamit, valójában sokszor csak szomjas. Bármily furcsán hangzik, az embereket gyakran megtéveszti hiányérzetük. Először mindig kezdje ivással, és figyelje, valóban éhes-e még. A hideg gyümölcsteát ajánljuk szomjoltónak.

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább


Szponzorált hirdetések