Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

A 4 legfőbb ok, amiért nem sikerül lefogyni

kategória: Elhízás, Táplálkozás

Hiába a nagy elhatározás minden évben, csupán az emberek ötöde képes leadni a súlyfelesleget és megtartani súlyát. Dr. Jessica Bartfield, a Loyola Egyetem Gottlieb kórházának táplálkozási szakértője szerint a hatásos fogyókúrázás sok tekintetben hasonlít a hangszeres zenéléshez, mindkettő sok gyakorlást és megfelelő instrukciókat igényel. "Eleinte sokszor melléütünk, hamis hangokat produkálunk, de a gyakorlás révén egyre könnyebben megy, és egyre sikeresebbé válunk." Kutatótársaival négy pontba szedték a legfőbb okokat, ezek miatt nehéz megszabadulni a súlyfeleslegtől:

1. Az elfogyasztott kalóriák számának alulbecslése
Az emberek többsége hajlamos alulbecsülni a napi kalória-bevitelt, még a táplálkozási szakértők is. Ezen sokat segíthet, ha napközben minden elfogyasztott ételt felírunk, még azt is, amit éppen csak megkóstoltunk. Az innivalókat se felejtsük ki! Az otthonunkon kívül elfogyasztott ételeket általában nagyobb adagok, és kalóriában is gazdagabbak, ezért érdemes olyan helyekre járni, ahol feltüntetik az ételek kalóriatartalmát.

2. A testmozgás és az elégetett kalóriák túlbecslése
Általában körülbelül napi 500 kalória elégetésére van szükség heti fél kilogramm leadásához. Ezt a mennyiséget nagyon nehéz csak testedzéssel elérni, ugyanis ez nagyjából 60 percnyi intenzív mozgást jelent, ezért érdemes a napközbeni aktivitást növelni. Fontos, hogy a több mozgás ne vezessen több étel elfogyasztásához.

3. Az étkezések rossz időzítése
A szervezettnek egyenletes glükózszintre van szüksége az optimális energia fenntartásához, hogy az anyagcsere ne lassuljon le. Érdemes az ébredést követő első órában reggelizni, majd 3-4 órával később egy egészséges ebédnek kell következnie. Az anyagcsere fenntartása érdekében érdemes odafigyelni, hogy ne teljen el 5 óránál hosszabb idő evés nélkül.

4. Kevés alvás
Korábban már bebizonyították, hogy akik éjszakánként 6 óránál kevesebbet alszanak, azoknak általában magasabb a grelinszintjük. A grelin az étvágyért és a magas szénhidráttartalmú ételek megkívánásáért felelős hormon. A kevés alvás továbbá megnöveli a kortizol szintjét is. Ez egy olyan stresszhormon, amelynek a megnövekedett szintje súlygyarapodáshoz vezethet.

2012.02.22 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Aranyér

Aranyér: az idősek betegsége?

Az aranyér civilizációs betegség, amely a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás következménye. Az ötven felettieket ráadásul fokozottan érinti: minden második ember érintett.

tovább


Szponzorált hirdetések