Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Miért nem terjed az online gyógyítás?

kategória: Egészségügyi tájékoztatás, Gondolta volna?, Új termékek, szolgáltatások, Vészhelyzetek, katasztrófák

Az orvosok 31 százaléka használt e-mailt a betegekkel való kommunikációhoz az USA-ban egy évvel ezelőtt - áll a Manhattan Research által végzett közvélemény kutatásban.

Egyes orvosok aggodalmukat fejezték ki az e-mail használatával kapcsolatban. Azzal érvelnek, hogy az e-mail használata több munkát jelentene, megsérülhet a betegekkel kapcsolatos titoktartás, perek fordulhatnak elő, és olyan sürgősségi üzeneteket kaphatnak, amelyekre nem tudnak azonnal válaszolni.

Emellett probléma, hogy a legtöbb biztosítócég nem fizet az e-mailen keresztül történő orvosi tanácsadásért. Pedig számos beteg szerint elkerülhető lenne a telefonálás, vagy a hiányzás a munkahelyről is a "rutin okok" miatt írt e-mail segítségével, beleértve a recept újraírást, laboratóriumi eredmények átvételét vagy egy új időpont megbeszélését.

Az Amerikai Orvosi Egyesület azt ajánlja, hogy az orvosok a járóbeteg vizsgálatok helyett ne alkalmazzanak e-mailt.

Érdekes lehet a kutatás eredménye annak fényében is, hogy az e-mailes orvosi kommunikációt vizsgálva kiderült: a betegek nem élnek vissza az e-mail adta lehetőségekkel és nem árasztják el az orvosokat kósza üzenetekkel. Emellett a vizsgálatok azt találták, hogy az e-maillel történő kommunikáció segítheti az orvosok teljesítményét és csökkenti a rendelésre érkező betegek számát.

2008-ban két amerikai biztosítócég (Cigna és Aetna) kiterjesztette kísérleti programját, ahol az orvosoknak térítést fizetnek "virtuális rendelés" esetén, egy biztonságos honlapon keresztül, amelynek keretében e-mailt is írhatnak.

"Az emberek online rendszerezhetik adóügyeiket, háztartási cikkeket vásárolhatnak és adhatnak el, és kezelhetik számláikat is. Az egészségügy úgy látszik le van maradva ezen a téren"- közölte Susannah Fox (Pew Internet és Amerikai Élet Projekt).

2008.04.29 15:14:12

forrás: Medipress/HáziPatika.com



Szponzorált hirdetések