Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Miért nem működnek az újévi fogadalmak?

kategória: Sport, sport-egészségügy

Az Újév a fogadalmak ideje, ám a tanulmányok azt mutatják, hogy az esetek kétharmadában végül nem sikerül betartani, amit akkor elhatározunk. Szakemberek szerint ennek sokszor egyszerűen az az oka, hogy rossz célokat tűzünk ki magunk elé. Sokan például úgy döntenek a szilveszteri mulatozás után, hogy januárban egy kortyot sem isznak, ám Andrew Langford a Brit Máj Szövetség elnöke azt tanácsolja, sokkal jobb azt elhatározni, hogy egész éven át minden héten tartunk pár alkoholmentes napot.

A spórolás jegyében sokan határozzák el, hogy edzőterem helyett inkább otthon tornáznak, ám Matt Todman gyógytornász szerint a lakásban senki nem edz olyan keményen, mint a fitneszteremben, és a sérülések is gyakoribbak. Emellett arra is érdemes odafigyelni, helyesen használjuk-e az otthoni fitneszgépeket, hiszen ott nincs, aki figyelmeztessen minket, ha nem megfelelő módon edzünk.

A gyümölcslé és a turmixok is sokakat csábítanak el, hiszen ezeket mindenki egészségesnek gondolja, ám Sian Porter dietetikus arra hívja fel a figyelmet, hogy ezekben a folyadékokban sokszor található hozzáadott cukor. A friss gyümölcs fogyasztása sokkal hasznosabb, mivel azokban rostok is találhatóak, melyek egyrészt eltelítenek, másrészt lassítják az emésztést.

A szakemberek szerint a túlzott vitamin- és multivitamin-fogyasztás sem üdvözítő, mivel ezek sem a rák, sem a szívbetegség ellen nem védenek meg: jobban járunk, ha egészséges étrendből nyerjük ki a szükséges vitaminokat, mintha tablettákból jutnánk hozzájuk. Az elegendő zöldség, gyümölcs, fehérje, teljes kiőrlésű gabona és az egészséges zsír mind kinyerhető a napi élelmiszerekből, ha kellően változatosan táplálkozunk.

Sajnos az a módszer sem mindig működik, hogy igyekszünk annyi kalóriát elégetni, amennyit magunkhoz vettünk, a tornagépeken található kalóriaszámlálók ugyanis nem mindig megbízhatóak, az elégetett kalória pedig számos tényezőtől, például a magasságtól, a kortól, a testzsírtól is függ.

Az is félrevezető, hogy sokan csupán az izomépítésre koncentrálnak, és azt gondolják, ha kellően kockás a hasuk, akkor már tettek az egészségükért. Kathryn Freeland személyi edző is annak a híve, hogy az izmok mellett rugalmasságunkat, koordinációs készségünket és egyensúlyunkat is fejleszteni kell, emellett a szív- és érrendszerünkre is oda kell figyelnünk.

Összességében a legfontosabb, hogy elérhető, reális célokat tűzzünk ki magunk elé, így kezdőként például először elég, ha heti egy alkalom mozgást vezetünk be, ám ahhoz minden körülmények között ragaszkodunk.

2013.01.14 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Rajtam már csak a félhomály segít

A korosodó nők pontosan értik miről szól ez a mondat. Úgy érzik, hogy a "tünde fény" csak a fiataloknak kedvez. Jó megvilágításban ugyanis minden redő, ránc, folt, bőrhiba bosszantóan látványos. Tenni kell valamit, hogy emiatt ne kelljen sötétben élni.

tovább


Szponzorált hirdetések