Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Mégsem jó a szénsavas folyadék hányás után

kategória: Egészségügyi tájékoztatás, Gyermek-egészségügy, Gyomor- és bélproblémák, Táplálkozás

A gyermekek gyomorrontást, hányást, hasmenést követően nagy mennyiségű folyadékpótlásra szorulnak, sok szülő tudja úgy, hogy a szénsavas folyadék ilyenkor jobb, mint a szénsavmentes. Most azonban egy kutatás egyértelműen cáfolta ezt.

A gyomorrontással együtt járó folyadékvesztés után úgynevezett rehidrációra van szüksége a szervezetünknek, azaz megfelelő mennyiségű és összetételű folyadék bevitelére. Fontos a különböző ionok, sók, cukrok pótlása is, erre azonban nem a szénsavas üdítő a megfelelő választás.

A Watford Kórház gyermekosztályának munkatársai felfigyeltek a szülőknek arra a közkeletű vélekedésére, hogy a gyermekeik folyadékigényét szénsavas italokkal kell fedezni. Utánajártak a szakirodalomban, de nem találtak tudományos magyarázatot sem pro, sem kontra, ezért maguk végeztek felmérést a különböző üdítő italok összetevőiről, és hasonlították össze őket.

Médiatár főoldal
animáció

Vitaminok és ásványi anyagok

Vitaminok és ásványi anyagok
A szénsavas italok a szervezet igényeihez képest túl kevés hasznos iont tartalmaznak, ellenben a cukortartalmuk rendkívül magas. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásai szerint a kiszáradás megelőzése céljából alkalmazott úgynevezett rehidrációs, folyadékpótló terápia során az optimális ital 75 mmol/l nátriumot és ugyanennyi glukózt (cukrot) tartalmaz. Ehhez képest, a szénsavas italokban biokémiai laboratóriumi vizsgálatok alapján túl kevés nátrium, illetve kálium van, viszont az ajánlott mennyiség hétszeresét tartalmazzák cukorból.

A kutatók ezzel alátámasztották, hogy a szénsavas üdítők alacsony ion-, és magas cukortartalmuk miatt nem megfelelőek a megnövekedett folyadékigény fedezésére.

2008.05.30 09:34:07

forrás: Medipress/HáziPatika.com


Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!

Tippek:

Az esti étkezések - főleg az esti nassolás - sokkal jobban hizlalnak, mintha ugyanennyi kalóriát reggelire vagy ebédre fogyasztunk.


Szponzorált hirdetések