Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Leszokik a dohányzásról? Itt az ideje!

kategória: Dohányzás

A dohányzásról való leszokás mindig az élbolyban foglal helyet az újévi fogadalmak listáján, mivel azonban tízből hat dohányosnak több leszokási kísérletre is szüksége lehet ahhoz, hogy tényleg fel tudja adni káros szenvedélyét, a következőkben az Amerikai Tüdő Szövetség szakértői néhány tanáccsal segítenek. A legjobb részletes tervet készíteni a dohányzásról való leszokáshoz. "A dohányzás elhagyása az egyik legfontosabb lépés az egészséges élet felé" - mondja dr. Norman Edelman, a Szövetség  vezető egészségügyi szakértője. Íme tehát néhány biztos tipp, amelyek segítségével megsokszorozhatja esélyeit.

1. Különböző kezelési módszerek és recept nélkül kapható gyógyszerek léteznek, amelyek segíthetnek a leszokásban. Konzultáljon háziorvosával, gyógyszerészével, keresse fel az Országos Dohányfüstmentes Egyesület, illetve más szervezetek honlapját.

2. A leszokás napját már hetekkel előre válassza ki, és pirossal jelölje meg a naptárban. Próbáljon viszonylag stresszmentes időszakot választani. A nagy nap közeledtével gyűjtse össze a leszokást segítő gyógyszereket, nikotintapaszokat és készítsen részletes tervet arról, mit tesz, ha mégis megkívánja a cigarettát.

3. Lehetőség szerint mindennap mozogjon. Ez segít fenntartani energiaszintjét és kedélyállapotát is javítja. A séta ideális a leszokás okozta stressz levezetésére. Próbáljon kiegyensúlyozottan táplálkozni, igyon sok vizet, és aludjon eleget.

4. Kérje családtagjai, barátai és kollégái segítségét! Vegyen részt egy leszokást segítő programban, így más leszokni vágyó dohányosoktól is kaphat támogatást.


Animáció: HáziPatika.com

2012.01.01 00:02:00

forrás: Medipress


Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések