Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Nyújtani vegy nem nyújtani?

kategória: Gondolta volna?

Fitneszszakértők szerint a gyakran emlegetett, testedzéssel kapcsolatos "tények" legnagyobb része nem több puszta mítosznál. A testedzés előtti nyújtás például egyáltalán nem csökkenti a sérülés esélyeit - olvasható az Amerikai Fitnesz Tanács (ACE) kiadványában, amelyben az utóbbi tíz évben végzett kutatások eredményeit gyűjtötték össze. Persze ez nem azt jelenti, hogy a nyújtás haszontalan lenne, az edzést követően például valóban segíthet csökkenteni a sérülések kialakulási esélyét.

"A statikus nyújtás, vagyis amikor egy izomcsoportot legalább harminc másodpercen keresztül nyújtunk, nem segít növelni az izmok teljesítményét. Épp ellenkezőleg, az edzést megelőző statikus nyújtógyakorlatok negatívan befolyásolhatják a sportteljesítményt, például a rövidtávfutók és távolugrók esetében, mivel csökkentik az izomerőt" - mondják a szakértők, akik inkább a dinamikus nyújtógyakorlatokat ajánlják az rutin bemelegítő gyakorlatok folytatásaként. A futók például eltúlzott, hosszú dinamikus lépésekkel segíthetik felkészülésüket egy-egy versenyt megelőzően.

A futás a szakértők szerint sokkal hasznosabb a sétánál azok számára, akik tényleg szeretnének több kalóriát elégetni. Bár a séta is remek testmozgási forma lehet, a futás 40 százalékkal több energiát emészt fel.

Végül az egyik leggyakoribb mítosz: a tejsav valójában egyáltalán nem okoz acidózist, és nem növeli az izomfáradtságot sem. Ez a mítosz valószínűleg egyes kutatási adatok félreértelmezéséből ered. A szakértők szerint a laktát még a segítségünkre is lehet a megerőltető edzések során.

2013.02.23 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Menteni a menthetőt!

A csontritkulás is azok közé a betegségek, elváltozások közé tartozik, amelyeket könnyebb megelőzni, mint gyógyítani. A helyes életmód mégis sokat segíthet, hatékonyabbá teheti a gyógyszeres kezelést.

tovább

Tippek:

Nem mindenkinek és mindig sikerül fogait teljesen megtisztítani pusztán fogkefével. A fogközökből naponta érdemes eltávolítani az ételmaradékot a drogériákban kapható fogselyemmel.


Szponzorált hirdetések