Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Sokat kockáztat, ha egész nap csak ül

kategória: Reumatológiai problémák

A munkateljesítménynek jót tesz a rengeteg, az íróasztalnál töltött idő, de ha túlzásba visszük az ücsörgést, annak egészségünk láthatja kárát. A szívbetegségek kialakulási esélye, úgy tűnik, egyenesen arányos a naponta az íróasztalnál töltött munkaidővel. És ez nem minden: gerincünk, vállunk és csípőnk is károsodhat az ülő életmód miatt. "Fontos, hogy mindennap beiktassuk a mozgást az életünkbe - vallja Julia Henderson-Kalb, a Saint Louis Egyetemi Egészségügyi Központ munkatársa. - A testedzés nemcsak kedélyállapotunkat javítja, de agyunkat és memóriánkat is felfrissíti."

Persze nem tölthetjük minden ebédszünetünket az edzőteremben, de kisebb változtatások beiktatásával sokat tehetünk egészségünkért. Ha például szék helyett egy gimnasztikai labdán töltjük napjainkat, erősíthetjük has- és hátizmainkat, valamint javíthatjuk testtartásunkat. Lehetőség szerint állva telefonáljunk, és állítsunk be emlékeztetőt, ami óránként jelzi, hogy ideje felkelnünk és mozognunk kicsit.

Amikor csak tudunk, lépcsőzzünk, és használjuk a magasabb emeleteken lévő mosdókat. Fontos, hogy ne a munkahelyünkhöz legközelebbi parkolót válasszuk. Hordjunk lépésszámlálót és tegyünk meg naponta legalább hatezer lépést. Tartsunk könnyebb súlyokat és erősítő szalagokat a munkahelyünkön, hogy bármikor edzhessünk egy kicsit.

2012.03.03 00:02:00

forrás: Medipress


Tippek:

Szent-Györgyi Albert napi tíz gramm feletti C-vitamin bevitelét sem tartotta túlzottnak. Szerinte a C-vitamint a sóhoz hasonlóan kellene árusítani.

50plusz.hu Fórum

Szponzorált hirdetések