Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Kevesebb felesleges kiló, kevesebb hőhullám

kategória: Elhízás, Változókor

A fogyás segíthet a túlsúlyos illetve elhízott középkorú nőknek a menopauzával járó kellemetlen hőhullámok visszaszorításában.

"Egy ideje tisztában vagyunk azzal, hogy az elhízás hatással van a hőhullámokra, azt azonban nem tudtuk, hogy a fogyás gyakorol-e bármilyen hatást" - nyilatkozta Dr. Alison Huang, az Archives of Internal Medicine július 12-i számában közzétett tanulmány szerzője. "Most kiváló bizonyítékunk van arra, hogy a fogyás valóban csökkenti a hőhullámok gyakoriságát."


A tanulmány résztvevői egy nagyszabású életmóddal kapcsolatos intervenciós program alanyai voltak, amely azt tűzte ki célul, hogy a résztvevők 7-9 százalékkal csökkentsék testsúlyukat. Huang, a Kaliforniai Egyetem szülész-nőgyógyász professzora szerint az eredmények újabb okot adnak a nőknek testsúlyuk szabályozására. A professzor úgy véli, a lényeg az, hogy igenis tehetünk valamint a hőhullámok ellen.

A tanulmányból kiderül, hogy a nők körülbelül egyharmada tapasztal hőhullámokat legalább öt éven keresztül a menopauzát követően, ami zavarja a nyugodt alvást, a munkavégzést és a szabadidős tevékenységeket, ráadásul szorongást és depressziót is kiválthat. A kutatás elején a vizsgálati és a kontroll alanyok körülbelül fele számolt be hőhullámokról. Hat hónappal később a vizsgálati csoport 49 százaléka legalább egy kategóriányi javulásról számolt be, míg ez az arány a kontroll csoportban csak 41 százalék volt.

Dr. Elizabeth Poynor, a Lenox Hill kórház szülész-nőgyógyásza szerint a kutatás eredményei jó hírt jelentenek. "Úgy gondolom, ez a tanulmány kiválóan megalapozza azt, hogy a jövőben nagyobb szabású, részletesebb és átfogóbb vizsgálatokat végezhessünk a hőhullámokkal kapcsolatban" - nyilatkozta a szakorvos.

Animáció: HáziPatika.com

2010.07.21 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Mozgás

Ötven felett a futópadon

A rendszeres mozgás pozitív hatásairól mindenki sokat tud, ám mégis vannak, akik félelemből, az egészségi állapotuk vagy az életkoruk miatt nem kezdenek el sportolni. Pedig az óvatos, fokozatos és körültekintő mozgás az időseknek is jót tesz!

tovább

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább

Tippek:

Nyugodtabban alszunk, ha nincs túl meleg a hálószobában. Érdemes ezt a helyiséget egy kicsit kevésbé fűteni. Az ideális alvási hőmérséklet 16-18 C körül van. A programozható fűtéssel a felkelés idejére csinálhatunk picit melegebbet.


Szponzorált hirdetések