Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Ami sok, az sok - kalciumból is

kategória: Csontritkulás, Táplálkozás

A csontok egészsége szempontjából kulcsfontosságú, hogy elegendő kalciumot vigyünk be a szervezetünkbe, ennél több azonban nem gyakorol további jótékony hatást - mutatták ki svéd kutatók.

Az életkor előrehaladtával a csontok kezdik elveszíteni legfontosabb építőelemüket, a kalciumot. Ez pedig a törés és a csontritkulás nagyobb veszélyének teszi ki, főként a nőket. A károsodások megelőzése érdekében a kevés kalciumot fogyasztó nőknek növelniük kell bevitelüket, hogy elkerüljék a csontritkulás okozta csonttörést, de a többieknek nincs szükségük erre.

"A napi 700 milligrammnál kevesebb kalciumbevitel a törés és a csontritkulás kockázatának növekedésével jár, a magasabb kalciumbevitel azonban nem csökkentette nagyobb mértékben a kockázatot a kísérletben részt vevő svéd nők körében" - számolt be a kutatást vezető Eva Warensjo, az Uppsalai Egyetem kutatója.

A kísérlet során a kutatók 61 433 svéd nő adatait elemezték, akik 1914 és 1948 között születtek, és részt vettek 1987-ben a Svéd Mammográfiai Tanulmányban. A 19 éves utánkövetés során az derült ki, hogy a napi 750 mg kalciumot fogyasztó nőkben volt a legalacsonyabb a csonttörés kockázata, viszont akik napi 750 mg-nál többet fogyasztottak, nem tapasztalták a törés és a csontritkulás kockázatának további csökkenését. Sőt, utóbbi esetben megnőtt a csípőcsonttörés esélye.

Az ajánlott napi kalciumbevitel kérdése nem egyértelmű, más-más országban különböző mennyiséget javasolnak a hatóságok. Az Egyesült Államokban például napi 1200 mg-ot, Nagy-Britanniában napi 700 mg-ot, a skandináv országokban 800 mg-ot, Ausztráliában pedig 1300 mg-ot. Magyarországon a 31-60 éves korosztálynak naponta 1000, a 60 év felettieknek 1300 mg kalcium bevitelét ajánlják.

Animáció: HáziPatika.com

2011.06.08 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Lélek

Így öregedjünk tudatosan!

Nem árt időben gondolnunk öregségünkre. Nem mindegy, hogy mi magunk formáljuk azt, vagy az formál, deformál minket. Milyen esélyeink vannak az élet utolsó negyedében? Hogyan lehet rá felkészülni?

tovább

Tippek:

Ellenőrizze rendszeresen vérnyomását, mert a magas vérnyomás a látást is veszélyeztetheti.


Szponzorált hirdetések