Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Időskorban: sétáljon el a cukorbetegség elől

kategória: Diabétesz, Öregedés

Az étkezések utáni negyedórás séta megelőzheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását az idős embereknél. A több rövid gyaloglás épp oly hatásos, mint a napi egy hosszú - mutatta ki egy amerikai tanulmány. "Az étkezés utáni séta jól szabályozza a vércukorszintet" - idézi a BBC hírszolgálata a George Washington Egyetem kutatását. Az evést követően megemelkedő vércukor növeli a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, ezért a legrosszabb választás pihenni egyet étkezés után.


Loretta diPietro kutatásvezető szerint az amerikai tanulmány elsőként vizsgálta a kockázatos időszakban végzett kis testmozgás hatását. Elmondta, a cukorbetegséget megelőző állapotból (glükóz intolerancia) a 2-es típusú diabéteszhez vezető út kulcstényezője az evés utáni magas vércukorszint. A tanulmány kimutatta, hogy az étkezést követő tizenöt perces séta ugyanolyan hatékony, mint a napi negyvenöt perces, könnyű vagy mérsékelt tempójú gyaloglás, de evés után "jelentősen jobb eredménnyel lehet elhárítani az időskorúaknál megfigyelt, megemelkedett cukorszint veszélyeit".

A tudósok szerint idős korban a hasnyálmirigy lassabban vagy kevesebb inzulint termel, így az öregek különösen érzékenyek az evés utáni vércukorcsúcsra. A séta legjobb időpontját vacsora utánra teszik, mivel általában ez a legbőségesebb, így a legkockázatosabb is. Az emelkedés folytatódik éjjel és még reggel is, ám érzékelhetően csökken a sétával.

A kutatók tíz, hatvanéves vagy idősebb pácienst vizsgáltak, akik magas éhgyomori vércukorszintjük és mozgáshiányos életmódjuk miatt a rizikócsoportba tartoztak. Loretta diPietro szerint az eredmények a 2-es típusú diabétesz megelőzésének "költséghatékony útját" jelenthetnék, ám szükség van nagyobb esetszámú vizsgálatra is.

Animáció: HáziPatika.com

2013.06.18 00:02:00

forrás: MTI


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Intimtorna

A tornaórák rendszeres látogatása, a mell és a popsi feszesítése, a has edzése mind nőies énképünket szilárdítja, azonban nem szabad elfeledkeznünk arról az izomcsoportról, amelynek erősítése szintén önbizalmunkat építi.

tovább

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések