Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Hogyan őrizzük meg ízületeink egészségét?

kategória: Sport, sport-egészségügy

Még a fiatalok ízületei is fájhatnak. "Az egyre hosszabb várható élettartam mellett különösen fontos, hogy vigyázzunk testünkre" - figyelmeztet dr. Kevin Bonner, a Sentara Leigh Kórház ortopéd sebésze.

Médiatár főoldal
videó

A térdízület lazítása pár percben

A térdízület lazítása pár percben
A legfontosabb, hogy maradjunk edzésben. Az erős izomzat tehermentesíti a porcokat, és segít az ízületeknek a helyükön maradni. Edzésprogramunk ne csak erőnléti, hanem szív- és érrendszer-erősítő gyakorlatokat is tartalmazzon. Próbáljuk tartani súlyunkat. Minden többletkiló 12-14-szeresére növeli a térdekre nehezedő nyomást.

Figyeljünk továbbá a tartásunkra. A görnyedt tartás miatt súlyunk egyenetlenül nehezedik ízületeinkre, ez pedig károsíthatja az ínszalagokat és az izmokat is.

Kerüljük az ízületeket károsító mozgásformákat, különösen akkor, ha hajlamosak vagyunk a reumás ízületi gyulladásra. Próbálkozzunk inkább az úszással és a kerékpározással, ezek ugyanis nem terhelik ízületeinket.

Ne hajtsuk túl magunkat, és lehetőleg ne növeljük edzésünk hosszát hetente több mint tíz százalékkal. Az új mozgásformákat mindig szakértő segítségével tanuljuk meg. Semmiképpen se hagyjuk ki a bemelegítést és a nyújtást.

Ha minden óvintézkedés ellenére is kialakult valamiféle makacs fájdalom, mindenképp keressünk fel egy specialistát. Így elkerülhetjük a maradandó károsodásokat.

Videó: HáziPatika.com

2011.04.09 00:02:00

forrás: Medipress


50plusz.hu Fórum

Tippek:

A vashiány ellensúlyozására együnk sok száraz lencsét, babot, borsót, zabpelyhet, sovány marhahúst, teljes kiőrlésű lisztből készült és rozskenyeret, véres hurkát.


Szponzorált hirdetések