Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

7 tipp: így pihenheti ki magát kevés alvással!

kategória: Alvászavar

Bárkivel előfordul, hogy képtelen kipihenni magát éjszaka. De kevés alvással is jól érezheti magát másnap, ha megfogadja a következő hét jótanácsot.

1. Engedje be a fényt!

Bár a napsütés a legjobb ébresztő, a felhősebb, esős napokon is jót tehet magával, ha beengedi a természetes fényt otthonába, lehetőleg ébredés után azonnal.

2. Étkezzen egészségesen!

Kialvatlanság esetén hajlamosak vagyunk a leginkább kalóriadús cukros ételek után nyúlni. "Ezek az ételek azonban amilyen gyorsan felnyomják vércukorszintünket, olyan gyorsan ki is ürülnek, és akkor marad a fáradtság" - mondta dr. Samantha Heller, a Griffin Kórház Rákkutatási Központjának dietetikus koordinátora.
Érdemes tehát teljes kiőrlésű gabonaféléket és egészséges fehérjéket választani, ezek ugyanis folyamatosan ellátják szervezetünket a szükséges energiával.

3. Relaxáljon!

Ha teheti, iktasson be egy rövid délutáni szunyókálást a napirendjébe. Ha erre nincs lehetősége, próbálja ki a következőt: legalább 15 másodpercig teste egy adott izomcsoportjára összpontosítson és próbáljon csak oda koncentrálni. Ezt ismételje meg a főbb izomcsoportokon. Ez az úgynevezett paradox relaxáció segít felfrissülni alváshiány esetén is.

4. Kávét csak lassan, megfontoltan igyon!

Nem kell egyszerre legurítani a reggeli kávét. A Sleep című folyóiratban megjelent cikk szerint már egészen kevés kávé is elég ahhoz, hogy éberebbnek érezzük magunkat tőle. Fontos azonban, hogy három után lehetőleg már ne fogyasszon koffeint, mert gondjai lehetnek az elalvással.

5. Sétáljon!

"A mozgás felélénkíti a szívműködést, az agyat, az izmokat és segít elűzni a fáradtságot" - mondta dr. Michael Breus alvásszakértő. Már egy rövid, alig 10 perces sétától is éberebbnek érezheti magát.

6. Időben feküdjön le!

Se túl későn, se túl korán. Bármilyen csábító is a kanapé este nyolckor, próbáljon ellenállni és minden nap ugyanakkor lefeküdni. "Szervezetünknek megvan a természetes alvás-ébrenlét ritmusa, amihez ha tartjuk magunkat, kipihenve ébredhetünk" - javasolja Janet Kennedy klinikai pszichológus, az alvászavarok szakértője. Ha túl korán, vagy túl későn fekszik le, felboríthatja ezt a ritmust, ami komoly alvásproblémákat okozhat.

7. Igyon vizet!

Az alváshiány dehidratálhatja a szervezetet, ami növeli a fáradtságérzést. Fogyasszon hideg vizet, ez ugyanis felfrissíti szervezetét és segít a dehidratáltság leküzdésében.

2012.03.10 00:02:00

forrás: Medipress


50plusz.hu Fórum

Tippek:

Az esti étkezések - főleg az esti nassolás - sokkal jobban hizlalnak, mintha ugyanennyi kalóriát reggelire vagy ebédre fogyasztunk.


Szponzorált hirdetések