Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Hogyan gyorsítható fel az anyagcsere?

kategória: Elhízás, Sport, sport-egészségügy

Szemtelenül sovány barátok. Mindannyian ismerjük ezt a típust, egész nap csokit esznek, akár késő este is, sosem edzenek vagy fogyókúráznak és mégis úgy néznek ki, mint egy topmodell.

Médiatár főoldal
videó

A zabálás pszichológiája

A zabálás pszichológiája
Ezek a barátok általában remek génállománnyal vannak megáldva, és azzal a természetes képességgel, hogy szervezetük még azelőtt elégeti a kalóriákat, hogy az zsírként be tudna épülni. Nekünk, szerencsétlen többieknek  kicsit többet kell dolgoznunk, hogy metabolizmusunkat felgyorsítsuk erre a szintre.

A metabolizmus egyike azoknak a szavaknak, amelyeket a személyi edzők és mozgás megszállottjai olyan gyakran emlegetnek. De mégis mit jelent ez a szó, és milyen hatással van testsúlyunkra és kinézetünkre?

"Az egyéni metabolizmus az a sebesség, amelyen testünk sejtjei elégetik a kalóriát és energiává alakítják azt - nyilatkozta Yvonne Bishop-Weston az Optimum Nutrisionists munkatársa. - Minél gyorsabban működnek a sejtjeink, annál gyorsabban égetjük el a kalóriákat."

Minél alacsonyabb tehát a metabolikus rátánk, annál valószínűbb, hogy hajlamosak vagyunk a súlytöbbletre. Ez a sebesség azonban nem mérhető olyan könnyen, mint például a testtömegindex (BMI). A metabolikus sebesség nagyrészt a pajzsmirigy működésén múlik. Ez a mirigy választja ki a pajzsmirigyhormonokat, amik a metabolizmus sebességét irányítják. "Ha tehát a pajzsmirigyünk aktív, akkor a kalóriák is gyorsan égnek, és ugyanez igaz visszafelé is" - nyilatkozta Ms. Bishop-Weston.

Médiatár főoldal
videó

Grapefruit - kivágjuk a kesernyét

Grapefruit - kivágjuk a kesernyét
"A metabolizmus az évek múlásával, általában 40 éves kor után fokozatosan lassul, azonban bizonyos esetekben fiataloknál is tapasztalhatók a lassú metabolizmus jelei. Ennek elsődleges oka a stressz, a stresszhormonok termelése ugyanis rendkívüli módon megterheli a pajzsmirigyet, ami lelassítja a metabolikus rátát."

A lassú metabolizmus leggyakoribb tünete az ok nélküli hízás. "Az ember ugyanannyit eszik és edz, mint addig, a kilók mégis egyre csak jönnek. Ezen azonban némi életmódbeli változtatással, könnyen segíthetünk" - nyilatkozta Fiona Hunter, a Simple Health & Beauty étkezési tanácsadója.

Étkezés

- Próbáljunk gyakrabban és kevesebbet enni. Így olyan, mintha többet ennénk, összkalória bevitelünk mégsem nő. Reggelire a jó például a cukormentes teljes kiőrlésű gabonapehely tejjel és gyümölccsel. Tízóraira fogyasszunk zsírszegény joghurtot és aszalt gyümölcsöket.

- Ebédre együnk valamilyen levest, alacsony glikémiás indexű szénhidrátot és gyümölcsöket.
- Vacsorára válasszunk valamilyen sovány húsfélét zöldségekkel és lassan felszívódó szénhidrátokkal. A tengeri alga és a jódban gazdag élelmiszerek fokozzák a pajzsmirigyműködést, így ezek is jótékony hatásúak.

Testmozgás

A leghatásosabb módszer ebben az esetben a rezisztencia tréning, amelynek során rendkívüli kitartással kell kisebb súlyokat emelgetni a teljes kifáradásig. 

"Ha elég keményen dolgozunk a testedzés csak a metabolizmusunkra lesz hatással és nem alakulnak ki izmok, így a hölgyeknek sincs mitől félniük" - nyilatkozta John Williams a David Lloyd Szabadidő vezető trénere.

Videó: HáziPatika.com

2010.09.15 00:02:00

forrás: Medipress


Tippek:

Nyugodtabban alszunk, ha nincs túl meleg a hálószobában. Érdemes ezt a helyiséget egy kicsit kevésbé fűteni. Az ideális alvási hőmérséklet 16-18 C körül van. A programozható fűtéssel a felkelés idejére csinálhatunk picit melegebbet.


Szponzorált hirdetések