Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Gyalogjon vagy biciklizzen Ön is munkába - ha megteheti!

kategória: Egészségügyi tájékoztatás, Sport, sport-egészségügy , Szív- és érrendszeri betegségek

Egy új tanulmány megerősíti, hogy a rendszeres testmozgás csökkenti a szívproblémák kialakulásnak kockázatát. A leghatásosabb az, ha szabadidőnkben és munkahelyünkön is aktívak vagyunk.

"A szabadidős testmozgás és a munkahelyre történő gyaloglás vagy biciklizés csökkentheti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát" - mondta el Dr. Gang Hu, a Pennington Biomed Kutatási Központ professzora. A kutatás eredményei a Journal of the American College of Cardiology folyóirat szeptember 28-i számában olvashatóak.

Tudta?

Még tart a "Bringázz a munkába!" országos kampány.
A Magyar Kerékpáros klub megvalósításában és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium együttműködésével ismét keresik azt a vállalatot, ahol az alkalmazottak a legnagyobb számban tekernek munkába.
Részletek: www.bam.hu


Dr. Hu és a főszerző, Yurie Wang csoportjukkal finn férfiak és nők adatait vizsgálták. A tanulmányban 25 és 74 év közötti férfi és nő vett részt. Mindannyian egy, a fizikai aktivitásukról kérdező felmérést töltöttek ki.

A munkahelyi aktivitás szintjeit 3 csoportra osztották, csakúgy, mint a munkahelyre menést. A legalacsonyabb munkahelyi aktivitás közé tartoznak a sok ülést igénylő irodai munkák, ugyanakkor a sok sétálást, állást igénylőek jó hatással vannak szívünk egészségi állapotára. Szintén sokat segít ha napi minimum 30 percet sétálunk vagy biciklizünk, miközben a munkahelyünkre megyünk.

A szabadidős testmozgásnál a kicsi aktivitás szinte teljesen inaktív életmódot jelent, mint példáiul a tévénézés.
Közepesnek a heti 4 óra edzés mondható (biciklizés, sétálás, vagy kertészkedés); míg a magas fizikai aktivitás közé sorolható a futás, kocogás, vagy  küzdősportok, heti több, mint 3 órán keresztül.

Átlagosan 18 év megfigyelés után, a résztvevők kis részénél alakult ki szívkárosodás. A szokásos kockázati tényezőkre (például kor, dohányzás, testtömeg index, vérnyomás vagy koleszterinszint) történt korrekció után a kutatók azt találták, hogy a fizikai aktivitás védelmet nyújt a szívbetegségek ellen. A szabadidőben végzett testmozgás bizonyult a leghatásosabbnak, de emellett a munkahelyi testmozgás is fontos.

Más kockázati tényezők kizárása után a kutatók azt találták, hogy a gyalog vagy kerékpáron történő munkába járás csökkenti a szívbetegségek kialakulását a nőknél.

"Ez a tanulmány is azt bizonyítja, hogy minél többet mozgunk, annál egészségesebbek leszünk. Lényegtelen, hogy milyen fajtájú a testedzés" - mondta el Dr. Michael Davidson, Chicagói Egyetemi Kórház  professzora. "Amikor a testmozgás mennyiségének növeléséről beszélünk, nem feltétlenül a konditermi edzésekre kell gondolnunk: a munkába való sétálás vagy biciklizés is sokat segíthet szívünk egészségének megőrzésében."

Animáció: HáziPatika.com

2010.10.12 00:02:00

forrás: Medipress


Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések