Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Fogyjon kertészkedéssel!

kategória: Elhízás, Reumatológiai problémák, Sport, sport-egészségügy

A kertészkedésnek nem csak a sok szép virág a jutalma. Testedzésnek sem utolsó.

"A kerti munka kiválóan beválik testmozgás gyanánt is. Mindegy, hogy gyomlál, talajt takar, minden izomcsoportját megmozgatja és biztos, hogy alaposan meg is izzad" - nyilatkozta Kara Smith, a Loyola Egyetem Egészségügyi Rendszerének Fitness Centeréből.

Az alábbi kertészkedési gyakorlatokat javasolta biztonsági tippekkel együtt:

 Készítsen rendszeres kertészkedési edzéstervet heti 2-3 napon 30-60 perces időtartamban.  
- Bemelegítésként sétáljon egyet az udvaron, mielőtt hozzálát. - Ha kell gereblyézni, győződjön meg arról, hogy mindkét testfél dolgozik, hogy egyenletesen terhelje őket.  
- Ásás közben is gyakran váltson kezet, használja mindkét karját. Így megelőzheti a vízhólyagok keletkezését, az ismétlődő mozdulatokból származó sérüléseket és az izmok kiegyensúlyozatlanságát.  
- Tartson szüneteket, és közben igyon vizet.  
- Védje magát a napsugárzás ellen krémmel, viseljen hosszú ujjú inget, hosszú nadrágot és széles karimájú kalapot.
- Ha nehéz tárgyakat kell megemelnie, a térdét hajlítsa be, hátát tartsa egyenesen.
- Tegyen párnát a térde alá, hogy megvédje az ízületeit.

2010.03.21 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Féltucatnyi hatékony módszer csontritkulás ellen

Tudja-e Ön, hogy kezelik a csontritkulást? Ha még nem, akkor azért ajánljuk figyelmébe következő cikkünket. Ám ha netán közelebbről is van tapasztalata valamelyik terápiával, akkor is talál hasznos információkat a következő sorokban!

tovább


Szponzorált hirdetések