Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Tippek, hogy egészséges maradjon a foci vb alatt is!

kategória: Egészségügyi tájékoztatás, Táplálkozás

A focirajongók élete most a mindennapos pörgésről és az esti meccsekről szól, a munkanapokon és a hétvégéken egyaránt. Mint ahogy arról már korábban is hírt adtunk, a futball-világbajnokság alatt rengetegen mennek be másnaposan dolgozni, és egész nap kialvatlanul ülnek asztaluk előtt, fáradtan végzik munkájukat a gyárszalag mellett, dekoncentráltak az iskolában.

Ha azonban néhány alapvető egészségügyi szempontot betartunk a mérkőzések alatt, és odafigyelünk arra, mit eszünk, iszunk, és egyáltalán hol izguljuk végig a meccseket, a másnapot is jobban bírjuk. Nézzük, mire ügyeljünk!

- Kerüljük a zsíros és cukros ropogtatnivalókat, édességeket (chips, vajas popcorn, cukorkák)!

Ezt egye!

Ropogtassunk tökmagot, szotyit, kesut, mandulát a meccsek alatt! Azonban azzal számoljunk, hogy amellett, hogy egészségesek, kalóriatartalmuk is rendkívül magas!



- Bevásárláskor inkább egészségesebb csipegetnivalók (friss és aszalt gyümölcs, zöldségek, szárazon pirított magvak) kerüljenek a kosárba, ezt készítsük be a tévé elé!

- Nassolni csak akkor érdemes, ha éhesek is vagyunk!

- Inkább a víz-, tea- és friss gyümölcslevek fogyasztását szorgalmazzuk sör és szénsavas üdítőitalok helyett!

- Ha az alkoholfogyasztás mellett döntünk, jégkocka hozzáadásával, illetve alkoholmentes frissítők beiktatásával csökkenthetjük az alkoholbevitelt.

- A meccsről hazaérvén igyunk sok vizet, friss gyümölcslevet az elvesztett folyadék pótlására!
Tipp

Egészséges frissítőkre vágyna? Olvassa el korábbi cikkünket , melyben recepteket is talál, vagy böngéssze Receptkeresőnk italkínálatát!


- Füstös helyek helyett szorgalmazzuk a szabadtéri vendéglátó-ipari egységeket, ha erre nincs lehetőség, csak jól szellőző helyiségben üljünk le szurkolni!

- A félidőkben álljunk fel, járjunk egyet, nyújtózzunk!

- Aludjunk eleget! Ha kell, a meccs előtt bólintsunk egy-két órácskát, hogy behozzuk a vb miatt rövidülő alvásidőt!

- Ha másnap mégis sikerül fejfájással ébredni, egy reggeli szendvics, egy citromos limonádé és egy kevés kávé segíthet helyrebillenteni a gyomor és a szervezet egyensúlyát!

Kiss Verus

2010.06.19 00:02:00

forrás: HáziPatika.com


Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!

Tippek:

A fájdalomcsillapítás orvosi szakértelmet igényel, és elfedhet fontos tüneteket, ezért szomszédtól, ismerőstől csak abban az esetben fogadjon el ajánlott gyógyszert, ha ismeri, és orvosa egyetértésével használta már!


Szponzorált hirdetések