Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Fáradt az óraátállítás miatt? Van néhány tanácsunk!

kategória: Alvászavar

Az óraátállításból eredő plusz egy óra alvás jól jöhet, azonban a nyári időszámítás végeztével szervezetünk belső órájának egy kis időre van szüksége az alkalmazkodáshoz - állítja egy alvásszakértő.

Dr. Atul Malhotra, a bostoni Brigham és Nőgyógyászati Kórház alvási rendellenességekkel foglalkozó programjának orvosigazgatója szerint a tavaszi óraállítás sokkal több problémát jelent a szervezet számára, mivel akkor egy óra elveszik.
A nehezen alkalmazkodók számára ad tanácsokat.

-          Az óraállítás utáni napokban ne fogyasszunk koffeint és más serkentőket, továbbá ne aludjunk napközben, mert az megzavarhatja az éjszakai pihenést.

-          Ne vezessünk, ha álmosak vagyunk az óraállítás miatt, inkább járjunk tömegközlekedéssel, amíg szervezetünk megszokja az új ritmust.

-          Kerüljük el a stresszt és szedjük be megszokott gyógyszereinket.

A rossz alvók számára Malhotra a következőket javasolja:

-          Minden nap azonos időben keljünk és feküdjünk, ne aludjuk át a fél napot.

-          Ebéd után már ne fogyasszunk koffeintartalmú ételeket és italokat, így kávét, teát, kólát és csokoládét.

-          Lefekvés előtt teremtsünk egy 15-30 perces nyugodt időszakot.

-          Szobánk legyen sötét, csendes és hűvös, ha kell, használjunk füldugót és szemmaszkot.

-          A lefekvés előtti tévézés vagy számítógépezés is megzavarhatja az alvást.

-          Közvetlenül lefekvés előtt ne tanuljunk vagy dolgozzunk, inkább lazítsunk.

-          Lefekvés előtt ne tartsunk megerőltető edzést.

2009.11.03 09:10:01

forrás: Medipress


Praktikák:

Gyógynövénytár

Gyógynövénytár
tovább

Tippek:

A köröm megváltozása hiánybetegségre, esetleg súlyosabb betegségre utal. A feketés-barnás elszíneződés gombás fertőzés, a hosszanti árkok megjelenése reumás panaszokra utal. Érdemes tájékozódni jeleiről.


Szponzorált hirdetések