Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Ezért gyilkolja az ülőmunka a gerincet

kategória: Reumatológiai problémák

A stressz mellett másik nagy gerincgyötrő ellenségünk az ülőmunka. Ülés közben görnyedünk, az egészségeshez képest egy teljesen extrém pózt veszünk fel. Az ágyéki gerincszakasz domború, holott homorúnak kellene lennie, ezért kétóránként érdemes egy kicsit felállni, sétálni, homorítani, nyújtózni.


Sokat segít, ha minél gyakrabban testhelyzetet változtatunk. Esti tornával könnyen visszaállíthatjuk az izomegyensúlyt. A feladat: ami feszes volt, azt megnyújtjuk, ami gyenge, azt egy kicsit jobban összehúzzuk. A tartóizmokat érdemes erősíteni, de mindig figyeljünk oda arra, hogy a lazításnak és az erősítésnek egyensúlyban kell lennie.

Nem elég, ha megnyújtjuk az izmokat, a megfelelő támasztásról is gondoskodni kell! A dinamikus mozgások és támasztó gyakorlatok együttese a legegészségesebb.


Animáció: HáziPatika.com
Videó: HáziPatika.com

2012.03.30 00:02:00

forrás: 50plusz


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Intimtorna

A tornaórák rendszeres látogatása, a mell és a popsi feszesítése, a has edzése mind nőies énképünket szilárdítja, azonban nem szabad elfeledkeznünk arról az izomcsoportról, amelynek erősítése szintén önbizalmunkat építi.

tovább

Tippek:

Ha nehéz tárgyat kell felemelni, guggolásból, egyenes háttal tegye. Testéhez közel tartsa, és emeléskor lélegezzen ki!


Szponzorált hirdetések