Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Hajszépítő ételek

kategória: Táplálkozás

Az ételben található tápanyagok (vagy azok hiánya) befolyásolják a haj és a bőr állapotát is. Emiatt is ideje tudatosabban táplálkozni, ha kell, akár étrendet változtatni. Ha a haj egészséges belülről, az kívülről is látszani fog. "Ha valaki kiegyensúlyozott étrendet követ, miközben különös hangsúlyt fektet bizonyos tápanyagokra, mint például a fehérje vagy a vas, az jót tesz a hajnak" - mondta Neil Sadick, a Weill Cornell Orvosi Egyetem klinikai professzora. Aki törődik a hajával, az a következő tíz ételt beépíti az étrendjébe.

Sovány vörös húsok
A vashiány is okozhat hajhullást vagy kopaszodást. Ha valakinek ilyen problémája van, érdemes megnézetni, nem vashiányos-e. Ha igen, akkor érdemes rendszeresen sovány vörös húsokat fogyasztania, pár hónap alatt visszatöltheti a vasraktárait.

Tojás
Tele van B-vitaminnal, ami elősegíti a hajszálak növekedését, és a fejbőrt is egészségesebbé varázsolja. A B-vitamin egyébként még nagy arányban megtalálható a diófélékben, sajtokban, búzakorpában és a lazacban.

Banán, sör, zab és a mandula
Hogy mi a közös bennük? Mind tartalmaz úgynevezett szilicium-dioxidot, ami növeli a hajszálak vastagságát, ezáltal segít, hogy a haj erősebb legyen.

Sötét zöldségek
A brokkoli, a spenót és más sötét leveles zöldségek tele vannak A- és C-vitaminnal, amelyek segítik a fejbőrön található faggyúmirigyek működését, vagyis amolyan természetes balzsamként hatnak.

Osztriga
Rengeteg cink és más fontos ásványi anyag található benne, ez nemcsak a libidóra van jó hatással, hanem hajunkra is. Segítenek ugyanis szabályozni az androgén hormonok termelődését. Ezeknek a hormonoknak az alacsony szintje ugyanis szintén hajhulláshoz vezethet.

Édesburgonya
Nagy mennyiségben tartalmaz béta-karotint, amit a szervezet A-vitaminná alakít át. Az A-vitamin táplálja a fejbőrt és a hajat is, valamint megakadályozza, hogy fénytelenné váljon. Hiánya következtében akár korpásodás is kialakulhat.

Bab
A hüvelyesek, mint a lencse vagy a bab, remek fehérje- és vasforrásai lehetnek a szervezetünknek. A lencse különösen jótékonyan hat a hajra.

Gyümölcsök és zöldségek
Fogyasszunk sokat belőlük, ugyanis tele vannak C-vitaminnal, amitől erőssé válik a hajunk. Válasszunk idénygyümölcsöket!

Omega-3-zsírsavak
Szintén a haj kondicionálásáért érdemes sokat fogyasztani olyan ételeket, amelyekben az Omega-3-zsírsavak megtalálhatóak. Együnk sok lazacot, szardíniát, makrélát, heringet, lenmagot és egyéb dióféléket.

Egészséges olajok
Ha főzünk, nem mindegy, hogy azt milyen zsiradék felhasználásával tesszük. Használjunk olíva-, sáfrány-, mogyoró- vagy napraforgóolajat. Ezek még az egészséges, diétás étrendbe is beleférnek. Ha egyébként valaki túlságosan lecsökkenti a zsírbevitelt egy diéta során, a haja szintén fénytelenné válhat. Fogyasszunk ezért legalább napi egy teáskanálnyit valamelyik egészséges olajból.

2012.07.07 00:02:00

forrás: Medipress


Praktikák:

VitaminABC

VitaminABC
tovább


Szponzorált hirdetések