Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Ez halláskárosodást okozhat férfiaknál!

kategória: Fájdalomcsillapítás, Férfi problémák, Öregedés

Az aszpirin, az acetaminophen és a nemszteroid gyulladáscsökkentők (NSAID) rendszeres használata növeli a halláskárosodás kialakulásának kockázatát férfiak esetében, különösen a 60 év alattiak körében - olvasható a The American Journal of Medicine márciusi számában.

A halláskárosodás a leggyakoribb érzékszervi elváltozás az Egyesült Államokban, több mint 36 millió embert érint. Nem csak az idősek esetében elterjedt, de a 40-49 éves korosztály mintegy harmada is már rosszabbul hall. Már az enyhe halláskárosodás is gondokat okozhat a beszéd háttérzajtól való elkülönítésében, ami elszigetelődéshez, depresszióhoz és rosszabb életminőséghez vezethet.

A brighami Harvard Egyetem, a Vanderbilt Egyetem és a bostoni Massachusetts Szem és Fülklinika kutatói megvizsgálták az életkoron és zajon kívüli többi tényezőt, melyek befolyásolhatják a halláskárosodás kockázatát. Az aszpirin, az acetaminophen és az ibuprofen a három leggyakrabban használt gyógyszer az Egyesült Államokban. Az aszpirin fülkárosító hatása közismert, és az NSAID szerekről is ezt gyanították. Az acetaminophen és halláskárosodás kapcsolatát korábban nem vizsgálták. Ezen gyógyszerek és a hallás elvesztésének kapcsolata fontos egészségügyi probléma.

A tanulmány résztvevőit az "Egészségügyi Szakemberek Nyomonkövető Tanulmányából" vették, mely 18 éven keresztül kétévente vizsgált 26 000 férfit. Kérdőívvel mérték fel a fájdalomcsillapítók használatát, a hallás csökkenését és egy sor testi, orvosi és demográfiai faktort.

Az aszpirin esetében az 50 év alatti és 50-59 év közötti rendszeres használóknak 33 százalékkal nőt az esélyük a halláscsökkenésre, de a 60 év felettiek esetében már nem találtak összefüggést. Az NSAID esetében az 50 év alatti rendszeres használók kockázata 61 százalékkal nőtt, míg az 50-59 éves korosztályé 32 százalékkal. A 60 év felettiek esetében az arány 16 százalék volt. Az acetaminophent használók között az 50 év alattiak között 99 százalékkal nőtt az esélye a halláskárosodásnak. Az 50-59 korosztály esetében 38 százalék, a 60 év felettiek esetében pedig 16 százalék.

A cikkben Sharon G. Curhan a Channing Laboratóriumból munkatársaival ezt írta: "A fájdalomcsillapítók rendszeres használata, különösen az aszpirin, az NSAID és az acetaminophen esetében növelheti a halláscsökkenés kockázatát, különösen fiatalabbak esetében. Mivel sokan szednek rendszeresen ilyen gyógyszereket, és ezek halláskárosodáshoz vezetnek, ezért ez egy fontos egészségügyi problémát vet fel." 

2010.03.08 15:10:02

forrás: Medipress


Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések