Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Rajtunk áll, mennyire megyünk össze öregkorunkra

kategória: Öregedés

Egy amerikai-kínai nemzetközi kutatás arra a megállapításra jutott, hogy időskori testmagasság-csökkenésünk a felnőttkori életmódbeli szokásaink függvénye. A Dél-Kalifornia Egyetem, a Harvard Egyetem és a Pekingi Egyetem közös kutatásában összesen 17 708 felnőtt testmagasságának változását analizálták 45 éves koruktól kezdve. Míg a korábbi kutatások során csupán a testmagasság és az egészségi állapot közötti összefüggéseket vizsgálták, az új tanulmány a világon elsőként állapította meg, hogy összefüggés figyelhető meg a felnőttkori életmódbeli szokások és az időskori testmagasság-csökkenés között.

"Ha kizárólag a testmagasság és az egészségi állapot korrelációját vizsgáltuk volna, nem vettük volna észre ezt a meglepő összefüggést. A kutatási eredmények így azonban azt igazolják, hogy a korábbi, felnőttkori életmódbeli szokások nagymértékben befolyásolják, mennyit veszítünk testmagasságunkból idősebb korunkban" - jegyezte meg John Strauss, a Dél-Kaliforniai Egyetem (USC) közgazdaságtudomány-professzora, a tanulmány szerzője.

A kutatók rendkívül jelentős összefüggést állapítottak meg a magasságcsökkenés és a kognitív egészségi állapot között. Akik időskorukban többet veszítettek a korábbi testmagasságukból, jellemzően rosszabbul teljesítettek a kognitív egészségi szintet mérő standard teszteken, köztük a rövidtávú memóriát vagy az alapvető számtant vizsgáló feladatokon.

A társadalmi és gazdasági faktorokat figyelembe véve a kutatók megfigyelték, hogy a városlakók jellemzően többet veszítettek a testmagasságukból, mint a vidéken élő személyek, de hasonló összefüggést vettek észre a testmagasság-vesztés és az iskolázottsági szint között is, az alacsonyabb végzettségűek időskorukra jobban összementek, míg a felsőfokú végzettséggel rendelkezők valamivel magasabbak maradtak, mondta Geert Ridder, a USC közgazdásza, a tanulmány társszerzője.

A nemzetközi tanulmány az American Economic Journal: Applied Economics című közgazdasági szakfolyóirat áprilisi számában jelent meg.

2013.04.07 00:02:00

forrás: Medipress


Tippek:

Bár még nem teljesen tisztázott a hatásmechanizmus, az azonban biztos, hogy a fokhagyma vérnyomáscsökkentő. A megfelelő hatáshoz azonban napi 2 nyers gerezdet kell elfogyasztani! Időnként megéri, de az orvosi kezelést nem helyettesíti!


Szponzorált hirdetések