Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

A végén rohamosan romlik a memória, de lehet tenni ellene

kategória: Alzheimer-kór, Öregedés

Két új tanulmány is arra az eredményre jutott, hogy az emberek életének utolsó körülbelül két és fél éve során gyorsabb ütemben kezd romlani a memória, mint a memóriazavar kialakulása óta eltelt időszakban bármikor. "Az első tanulmány során a születési idő helyett a halálozás időpontját használtuk referenciapontként a memóriahanyatlás kutatásában" - mondta dr. Robert S. Wilson, a chicagói Rush Egyetem Orvosi Központjának neuropatológusa, a tanulmány szerzője.

A kutatás során összesen 174, memóriazavar jeleit nem mutató katolikus papon, apácán és szerzetesen évente végeztek memóriateszteket. A teszteléseket átlagosan 6-15 évvel a vizsgált személyek halála előtt kezdték el a kutatók. A halál beállta után a Rush Egyetem kutatói megvizsgálták az alanyok agyában az Alzheimer-kórra utaló jeleket. A kutatás során kiderült, hogy a halál előtt két és fél éves időszakban körülbelül 8-17-szer gyorsabb ütemben romlanak a különböző memória- és gondolkodási képességek, mint a végső időszak előtt.


A második vizsgálatot szintén dr. Wilson vezette. Ebből kiderült, hogy a társasjátékok rendszeres használatával idősebb korban is fenn lehet tartani a mentális képességeket. A felméréshez összesen 1076, átlagosan nyolcvan év körüli személyt vizsgáltak meg, akik nem mutatták az időskori demencia jeleit. A vizsgálatokat öt éven keresztül évente megismételték. Felmérték, hogy az idős résztvevők milyen gyakran olvasnak újságot, írnak levelet vagy játszanak társasjátékokkal. "Az eredmények alapján egyértelműen arra lehet következtetni, hogy a mentális aktivitás segít a kognitív egészség hosszú távú megőrzésében" - összegezte dr. Wilson.

Mindkét tanulmány az Amerikai Neurológiai Akadémia lapjában, a Nerology című orvosi szakfolyóiratban jelent meg.

Animáció: HáziPatika.com

2012.04.16 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Mozgás

Ötven felett a futópadon

A rendszeres mozgás pozitív hatásairól mindenki sokat tud, ám mégis vannak, akik félelemből, az egészségi állapotuk vagy az életkoruk miatt nem kezdenek el sportolni. Pedig az óvatos, fokozatos és körültekintő mozgás az időseknek is jót tesz!

tovább

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább

Tippek:

Kezdje a reggelt egy alapos szellőztetéssel, nyújtózkodással, és néhány mély belégzéssel a nyitott ablaknál.


Szponzorált hirdetések