Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Éhesek leszünk az alváshiánytól

kategória: Elhízás, Táplálkozás

Az éhségérzet kialakulásáért felelős agyi régió érzékenyebben reagál az élelmiszerek képére alváshiány esetén - a svéd Uppsala Egyetem tudósainak vizsgálatai szerint. A rendszertelen alvási szokások hozzájárulhatnak a túlsúly kialakulásához.

Christian Benedict és Helgi Schiöth (Uppsala Egyetem, Idegtudományok tanszék) már korábban bizonyították, hogy egy ébren töltött éjszaka után az egészséges fiatal férfiak szervezete reggel jóval több energiát igényel, mint kipihenten. Ebben az esetben az éhségérzet is erősebb, ami jelzi, miként hat az akut alváshiány az étvágyra.

A mostani kutatás során a tudósok feltérképezték mely agyi területeket befolyásolja a leginkább az alváshiány: 12 egészséges fiatal férfi agyműködését figyelték meg funkciós mágneses rezonancia vizsgálattal, miközben élelmiszerek képeit mutatták nekik. Az önkéntesekkel pihenten és egy éjszakányi alvásmegvonás után is elvégezték a kísérletet.

"Egy álmatlan éjszaka után a résztvevők agyában az éhségérzet kialakulásáért felelős régiók sokkal hevesebben reagáltak, ami jelzi, miként hat az alváshiány az étkezési szokásokra és később a túlsúly kialakulására. Így látható, hogy legalább olyan fontos a napi nyolc óra alvás, mint a kiegyensúlyozott és egészséges étrend" - összegezte az eredményt Christian Benedict.

2012.01.25 00:02:00

forrás: Medipress


Tippek:

A kedvenc cipőt is érdemes csak másnaponként hordani, hogy ki tudjon szellőzni. Az alumínium-vegyületeket tartalmazó lábdezodorok hatását fokozza, ha éjszakára fújjuk be vele a bőrt.


Szponzorált hirdetések