Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Egészséges fogyókúra idősebbeknek is - ingyenes program indul

kategória: Elhízás, Öregedés, Táplálkozás, Új termékek, szolgáltatások

Nyugodtan kezdhetnek fogyókúrába az idősebb, túlsúlyos hölgyek - derült ki a kutatásokból.

A fogyókúra során a fogyással a zsír és izomtömegünk egyszerre csökken. A természetes öregedés során szintén csökken izomtömeg, a teljesítőképességgel együtt. Biztonságos-e idősebb korba fogyókúrába kezdeni?

A Wake Fores Egyetem Baptista Orvostudományi Központ kutatói 23 túlsúlyos, menopauzán átesett nőt vizsgáltak (átlagéletkoruk 58 év volt). A páciensek öt hónapon keresztül csökkentett kalóriatartalmú étrenden éltek, aminek köszönhetően átlagosan 11,3 kg-ot fogytak. Az elvesztett testtömeg körülbelül 35 százalék lehetett izom.

"A nagyfokú izomveszteség ellenére a betegek fizikai teljesítőképessége, amit székből való felállás és sétálás sebessége alapján mértünk, nem romlott" - mondta Jamehl Demons, a központ belgyógyász-gerontológus professzora, egyben vizsgálat vezetője is.

Mary F. Lyles - aki szintén Központ orvosa - munkatársaival 30 beteget vizsgált, különös tekintettel a fogyás előtti és utáni zsír-izom arányra. Öt hónap diétával 11,3 kg-ot fogytak betegek, melynek szintén körülbelül harmada (32 százaléka) volt izom Kiegészítésképpen a betegeket egy évvel a fogyókúra befejezését követően i megvizsgálták. Átlagosan 5 kilót híztak vissza, főleg zsírt (73 százalék) Összességében a diétát tehát kedvező zsír-izom arányváltozással zárták.

Hétfőn indul az 5 hét - 5 kilós fogyókúrás programunk, amelyben 6 menüsorból választhat, és személyes adattáblájában vezetheti a diéta során elért sikereit.

Regisztráljon az ingyenes programra, szóljon szüleinek, nagyszüleinek is!

2009.05.09 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Lélek

Sohase mondd, hogy vége, merj újra szeretni!

Bárkinek alakulhat úgy az élete, hogy betegség, haláleset, válás, szakítás, tartós kiküldetés, stb. miatt hosszabb ideig nincs szexuális kapcsolata. "Kiesve a gyakorlatból", kell-e félnünk az újrakezdéstől?

tovább

Tippek:

Hogy jó szájízzel tudjuk csökkenteni a sóbevitelt: együnk sóban-vízben főtt krumpli helyett héjában főttet, a kenyérre tegyünk sajt helyett fűszeres túrókrémet, használjunk a konzervzöldség helyett mélyhűtöttet!


Szponzorált hirdetések