Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Véd az agyvérzéstől a magnézium?

kategória: Szív- és érrendszeri betegségek

Mintegy negyedmillió ember adataiból készül az a nemzetközi elemzés, amely kiderítette, hogy a magnéziumban gazdag leveles zöldségek, diófélék és hüvelyesek fogyasztásával csökkenthető az agyvérzés veszélye. A kutatás szerzői azonban óvnak attól, hogy erre most mindenki tömje tele magát magnéziumos étrend-kiegészítőkkel: kutatásuk csak erre az egy nyomelemre koncentrált, de lehet, hogy az eredmények másnak tulajdoníthatók. "Az ételekből származó magnézium bevitt mennyisége fordított arányban áll az agyvérzés kockázatával" - szögezet le mindazonáltal az elemzés vezetője, Susanna Larsson, a svéd Karolinska Intézet professzora.

Munkatársaival az elmúlt 45 év adatbázisait fésülte át, hogy olyan kutatásokra bukkanjon, melyek azt vizsgálták, mennyi magnéziumot vittek be az emberek a szervezetükbe, és hányan kaptak időközben agyvérzést. A legutóbbi 14 év hét kutatása során az Egyesült Államokból, Európából és Ázsiából mintegy 250 ezer ember adatait vették figyelembe, akiket átlagosan 11,5 évig követtek nyomon. Közülük 6500 (azaz 3 százalék) szenvedett agyvérzést a nyomonkövetési időszakban. Ahányszor plusz 100 milligramm magnéziumot fogyasztottak el, annyiszor 9 százalékkal csökkent az általában vérrög által kiváltott szélütés kockázata. A felmérésben résztvevő amerikaiak átlagosan 242 mg magnéziumot fogyasztottak el egy nap. A 31 év feletti nőknek 320 mg, a férfiaknak 420 mg a napi javasolt mennyiség.

A legtöbb vizsgált kutatási anyag lehetővé tette egyéb faktorok rögzítését, mint például a családi anamnézisét. Larsson professzor azonban elmondta, nem tudták biztosan megállapítani, hogy más tényezők részben vagy egészben magyarázhatják-e az eredményeket. Több, mélyebbre ható kutatás szükséges ahhoz, hogy kijelenthessék, valóban a magnézium csökkentette az agyvérzés kockázatát. Más szakértők szerint az eredmények egybecsengenek a diétás javaslatokkal. "Ez a fajta étrend gyümölcsökben, zöldségekben és magvakban gazdag, melyek nátriumtartalma alacsony, viszont sok bennük a kálium és a magnézium" - mondta Larry Goldstein, aki a durhami Duke Egyetem Kórházának Stroke Centrumát vezeti.

2012.01.22 00:02:00

forrás: Medipress


Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább


Szponzorált hirdetések