Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Csoki helyett séta!

kategória: Egészségügyi tájékoztatás, Elhízás, Táplálkozás

Már egy tizenöt perces séta is csökkentheti a csokoládé iránti vágyakozásunkat. A tudósok már régóta tudják, hogy a rendszeres mozgás segíthet leküzdeni bizonyos függőségi betegségeket (nikotin-, alkohol- és drogfüggőség), de ez az első kutatás melynek során bizonyították, hogy a módszer az étel iránti vágy csökkentésére is használható.

Az Exeter Egyetem kutatói 25 rendszeres csokoládéfogyasztót kértek fel, hogy három nap csokoládé absztinencia után vagy tegyenek egy rövid 15 perces sétát, vagy pihenjenek egyet, majd utána olyan napi teendőket végezzenek, amelyek általában kiváltják a csokoládé utáni vágyat (pl. szellemi munka).

Az eredmények szerint azok, akik a sétát választották, saját elmondásuk alapján sokkal kevésbé vágytak a csokoládéra, mint azok, akik a pihenés mellett döntöttek. A csokoládé iránti vágy nem csak a séta idejére csökkent, de utána még legalább 10 percig éreztette hatását.

"Valószínűleg az agy jutalomközpontjában lezajló változások felelősek ezért a jelenségért, ez azonban jó hír, hiszen így az evési gondokkal küzdőknek egyszerűbb lehet megbirkózniuk problémájukkal" - nyilatkozta Adrian Taylor professzor.

Korábbi kutatási adatok szerint a nők 97, és a férfiak 68 százalékának vannak bizonyos esetekben falási rohamaik, amikor nagyon hirtelen kívánnak meg valamilyen zsíros vagy cukros ételt, leggyakrabban csokoládét. A csokoládé rengeteg olyan bioaktív anyagot tartalmaz, amelyek jótékonyan befolyásolják kedélyállapotunkat, így a csokoládéra igen könnyű rászokni.

"Nincs azzal semmi baj, ha időnként engedünk a kísértésnek és elmajszolunk egy kis csokoládét, de ha a csokoládéevés szokássá válik, akkor az már komoly gondokat is okozhat" - nyilatkozta Taylor professzor . "Éppen ezért ajánlott a napirendünkbe beiktatni egy kis testmozgást, így ugyanis nem csak általános egészségügyi állapotunkon segíthetünk, de csökkenthetjük a csokoládé utáni vágyunkat is."

2008.11.17 17:16:47

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Ha álmos, és csak álmodik az álomról

A gyógyszer az utolsó, amit bevethetünk, előtte számos apró ötlet, egyéni trükk, bölcs jótanács segítheti az időseket az elalvásban. Az el- és visszaalvásra tett sok görcsös próbálkozás helyett inkább tanuljunk meg helyesen elszenderedni. Lehetséges!

tovább

50plusz.hu Fórum

Tippek:

A láb normál hőmérséklete 30 °C körül van. Hogy ezt hidegben is jobban megőrizhesse, elősegíthetjük lábfürdőkkel. A rozmaring- és levendulaolajos lábvíz fokozza a vérkeringést, és kellemes illatú!


Szponzorált hirdetések