Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

A délutáni szundítás dicsérete

kategória: Alvászavar

Gyakran hallani, hogy napi nyolc óra alvás ideális az egészségünk szempontjából, sőt ha nem ennyit vagy rosszul alszunk, akkor kockáztatjuk a fizikai és lelki egészségünket. Valóban vannak arra bizonyítékok, hogy akik rendszeresen kevesebbet alszanak hat óránál, azoknál nagyobb eséllyel alakul ki szív-és érrendszeri betegség, elhízás és cukorbetegség. A kialvatlanság legnagyobb kockázata azonban mégis a dekoncentráció és az álmosság, ami miatt balesetet szenvedhet valaki, vagy akár el is aludhat vezetés közben.

Az alvásigény alapvetően egyénfüggő, de az életkor is befolyásolja. A gyerekeknek akár 12 órás alvásra is szükségük lehet, miközben idősebb felnőtteknek elegendő akár a hat óra is. Bár úgy tűnhet, hogy egy hosszú órákig tartó eszméletvesztésszerű állapot, az alvás valójában 90 perces ciklusokból épül fel. Ezért a ciklusok közötti felébredés például teljesen természetes jelenség, egyébként a korral egyre gyakoribbá is válik.

A lényeg az, hogy bármennyit is alszunk éjjel, érezzük magunkat kipihentnek. Ezért ha az éjszakai alvásidőt délutáni szundikálós sziesztákkal egészítjük ki, az is számít. Ahogy az emlősök, úgy az ember is alkonyatkor és hajnalban a legaktívabb. Emiatt a szakértők szerint a szieszta kifejezetten jó. A délutáni pihenés már csak a belső óránk miatt is hatékony. Gondoljunk csak bele, hogy milyen álmosak tudunk lenni dél körül, ebéd után. Persze a délutáni szundítást a legtöbb ember nem engedheti meg magának, de a szakértők szerint, ha keveset aludtunk éjjel, sokat segíthet.

2012.09.05 00:02:00

forrás: Medipress


Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések