Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Bemelegítés az orvosi váróban

kategória: Gyógyszerészet, Nátha-influenza

Azt régen tudjuk, hogy sportolás előtt érdemes bemelegíteni, de a Sydney Egyetem kutatói most azt próbálják bebizonyítani, hogy az oltás előtt végzett bemelegítés fokozhatja az influenza elleni oltóanyag hatékonyságát, és az idősekben csökkentheti a megbetegedés és a halálozás arányát. Most toborozzák a résztvevőket a világon egyedülálló kísérlethez.

Az influenzával összefüggő halálozások kilencvenöt százaléka 65 éven felüliek esetében következik be, a védőoltások hatékonysága azonban az életkor növekedésével csökken. Dr. Kate Edwards, a kutatás vezetője elmondta, hogy hagyományosan adjuvánsokkal, azaz erre alkalmas szerekkel fokozzák az oltóanyagok hatékonyságát. Az, hogy a gazdaszervezet fiziológiáját módosítva próbálják javítani a vakcinára adott választ, újszerű megközelítésnek számít. A módszer fiatal, egészséges emberekben már bizonyított, az ő esetükben az oltóanyag fokozott hatékonysága még nagyobb védettséget jelent. Idős betegekben azonban, akiknek szükségük van az influenza elleni oltóanyag védelmére, jelentős változás következhet be a kimenetel tekintetében.

Dr. Edwards arra is felhívta a figyelmet, hogy az oltás előtti bemelegítő testmozgás nagyon rugalmas módszer, nem jár költségekkel, és könnyedén ki lehet fejleszteni olyan gyakorlatokat, amelyeket mindenki el tud végezni. Ezzel szemben az adjuvánsok kifejlesztése hosszadalmas és nagyon bonyolult eljárás. A mellékhatások, a klinikai kísérletek, a költségek, illetve a biztonsági aggályok miatt valójában nagyon kevés adjuváns kerül a piacra.

Amennyiben a bemelegítés mint hatásjavító módszer sikeresnek bizonyul, annak óriási jelentősége lehet a fejlődő országokban a védőoltások alkalmazásában: ha fokozza az immunválaszt, a vakcinák dózisát csökkenteni lehet, így azokon a területeken is elérhetőbbé válhatnak az oltóanyagok, ahol eddig a költségek akadályozták rutinszerű alkalmazásukat.


Videó: HáziPatika.com

2012.03.20 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Intimtorna

A tornaórák rendszeres látogatása, a mell és a popsi feszesítése, a has edzése mind nőies énképünket szilárdítja, azonban nem szabad elfeledkeznünk arról az izomcsoportról, amelynek erősítése szintén önbizalmunkat építi.

tovább

Tippek:

Bár még nem teljesen tisztázott a hatásmechanizmus, az azonban biztos, hogy a fokhagyma vérnyomáscsökkentő. A megfelelő hatáshoz azonban napi 2 nyers gerezdet kell elfogyasztani! Időnként megéri, de az orvosi kezelést nem helyettesíti!


Szponzorált hirdetések