Baktériumpusztító anyag van a szemünkben

kategória: Fertőző betegségek

Csíraölő hatásuk van egyes szemben található fehérjéknek a Kaliforniai Egyetem kutatóinak felfedezése szerint. Ez mikrobák elleni olcsó szerek kifejlesztéséhez vezethet.

A berkeley-i intézmény munkatársai szerint a szemben jelenlévő keratin nevű fehérje kisebb szegmensei kulcsszerepet játszanak a kórokozók távoltartásában. Vizsgálataikban a keratindarabkák szintetikus változatát is tesztelték számos kórokozóval szemben. Kiderült, hogy ezek a mesterségesen létrehozott molekulák hatékonyak olyan baktériumokkal szemben, mint a torokfertőzést okozó Streptococcus pyogenes, a hasmenést kiváltó Escherichia coli, a tüdőt megfertőző Pseudomonas aeruginosa vagy a Staphylococcus aureus baktérium.

A szakemberek úgy vélik, hogy a Journal of Clinical Investigation című szakfolyóiratban közzétett eredményeik hatékony új fegyvert adhatnak a kórokozók elleni küzdelemhez. Ezeket a keratindarabkákat viszonylag könnyű előállítani, ezért olcsón gyártható gyógyszer válhat belőlük - idézte a kutatókat a Science Daily című ismeretterjesztő portál.

2012.09.27 00:02:00

Témakör: Egészség

Gyógyfürdőzés a gyakorlatban

Nyugat- és Közép- és Kelet-Európában a tisztálkodás, fürdés évszázadokon át luxusnak számított. Mára a gyógyfürdőzés ismét nagy teret hódított, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint a négy-öt csillagos termál szállodák elszaporodása szerte az országban.

Nyugodtabban alszunk, ha nincs túl meleg a hálószobában. Érdemes ezt a helyiséget egy kicsit kevésbé fűteni. Az ideális alvási hőmérséklet 16-18 C körül van. A programozható fűtéssel a felkelés idejére csinálhatunk picit melegebbet.