Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Az "okos" zsírhasználat

kategória: Egészségügyi tájékoztatás, Táplálkozás

Ősszel a könnyű nyári fogások után gyakrabban kapnak helyet az asztalon a tartalmasabb, zsiradékkal készült ételek. Ám sokan féltik alakjukat vagy egészségüket, nekik (is) ad tanácsot Szűcs Zsuzsanna, a Nestlé dietetikusa.



1.) Étrendünk zsírtartalmát leghatékonyabban az ételek elkészítéséhez felhasznált zsiradék mennyiségének csökkentésével mérsékelhetjük. Olyan főzési módot válasszon, ami kevés zsiradékot igényel (vagy egyáltalán nem igényli azt) - például a gőzölést, a dinsztelést, párolást, a pirítást, a sütőzacskóban történő sütést vagy a grillezést!

2.) Ha roston, serpenyőben vagy a sütőben süt, használjon rácsot, hogy a felesleges zsiradék lecsöpöghessen!

3.) A húsokhoz kínált mártást vagy a főzelékek elkészítése során a zöldség levét tejszín, magas zsírtartalmú tejföl, tojás és liszt helyett főtt és áttört burgonyával vagy zöldségekkel sűrítse be!

4.) A túl sokszor használt zsiradék hatására az étel kétszer annyi zsírt vesz fel - cserélje rendszeresen a zsiradékot! Ha lehet, ne süssön nagy mennyiségű zsiradékban!

5.) Figyeljen a felhasznált élelmiszerek rejtett zsiradéktartalmára - használjon minél kevesebb sok rejtett zsírt tartalmazó élelmiszert, például teljes tejet, zsíros sajtot, tejszínt vagy zsíros húst (ilyen a csülök, oldalas), felvágottat (szalonnát, szalámit, tarját, kolbászt)!
Válasszon inkább zsírszegény tejtermékeket, sovány húsokat (pl. pulykát, halat, karajt), felvágottakat. Elkészítés, fogyasztás előtt a baromfifélék bőrét távolítsa el - a bőr rengeteg raktározott zsírt tartalmaz!

2010.09.29 00:02:00

forrás: HáziPatika.com


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Felfekvés

A felfekvés (latinul: decubitus) igen nagy fájdalommal járó szövetkárosodás, amely jellemzően hosszasan ágyban fekvő, keveset vagy alig mozgó betegeknél alakul ki. Hogyan előzhető meg és mit tehetünk, ha már kialakult?

tovább

Praktikák:

Gyógynövénytár

Gyógynövénytár
tovább

Tippek:

A piaci és főként haza zöldségek frissebbek, ezért nagyobb vitamintartalmuk. Ha nyugdíjas, kihasználhatja a délelőtött, a piac általában szerdán délelőtt a legolcsóbb.


Szponzorált hirdetések