Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Testedzés influenza idején

kategória: Fertőző betegségek, Nátha-influenza

Az influenzaszerű tünetek könnyen elvehetik az újévi fogadalmuk miatt edzésbe kezdők kedvét a rendszeres mozgástól. Az egészségügyi és fitneszszakértők szerint sem tanácsos ebben az időszakban a megerőltető mozgás. Egy kisebb séta azonban biztos, hogy a hideg ellenére sem árthat meg. "Itt is érvényes a klasszikus szabály: ha tudjuk, csináljuk, ha nem tudjuk, ne csináljuk - mondta dr. Lewis G. Maharam, a Spuridoki útmutatója az egészséges futáshoz című könyv szerzője. - Ha a megfázás tünetei csak a nyak feletti régióra korlátozódnak, nyugodtan mozoghatunk, magasabb láz esetén azonban inkább várjunk az edzéssel."

Dr. David C Nieman, az Appalache Állami Egyetem Észak-Karolinai Kutató Kampuszának professzora szerint a kutatási adatok alapján a rendszeres, közepesen megerőltető aerob típusú edzések segíthetnek megerősíteni az immunrendszert, és csökkenthetik a fertőzések kialakulási esélyét. "Már azzal is rengeteget tehetünk a fertőzések ellen, ha heti három-négy alkalommal rá tudjuk venni magunkat a testmozgásra. A lényeg, hogy ne legyünk teljesen inaktívak" - mondta Nieman professzor. Betegen azonban nem ajánlatos edzeni, a vírusfertőzéssel kezelt kísérleti állatok tünetei minden esetben súlyosbodtak a mozgás hatására. "Az influenza és az egyéb vírusfertőzések legjobb ellenszere az ágynyugalom, ilyenkor nem nagyon érdemes ugrálni" - vélekedett a szakértő. Az izzadás segítheti a fertőzés terjedését is, mivel a vírusok a különböző használati tárgyakon akár órákig is fertőzőképesek maradhatnak.


"A legfontosabb, hogy mindig figyeljünk oda testünk jelzéseire - tanácsolja Jessica Matthews, az Amerikai Testedzési Tanács edzéspszichológusa. - Néha elég, ha csak kicsit visszaveszünk az edzés intenzitásából, de ha fertőző, lázas betegek vagyunk, inkább maradjunk otthon, pihenjünk, és ne fertőzzünk másokat." "Bár a közepes intenzitású edzés megerősítheti az immunrendszert, az intenzív testmozgás a stresszhormonok felszaporodását és az immunrendszer gyengülését válthatja ki" - tette hozzá Nieman professzor.

Maratonfutók részvételével készült korábbi kutatások során kiderült, hogy a sportolók immunrendszerének működése még a versenyeket követő 72 órában sem áll teljesen helyre. Ilyenkor a sportolók sokkal hajlamosabbak a betegségekre.

Animáció: HáziPatika.com

2013.02.22 00:02:00

forrás: Medipress


Tippek:

A kedvenc cipőt is érdemes csak másnaponként hordani, hogy ki tudjon szellőzni. Az alumínium-vegyületeket tartalmazó lábdezodorok hatását fokozza, ha éjszakára fújjuk be vele a bőrt.

50plusz.hu Fórum

Szponzorált hirdetések