Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Az antipszichotikum növeli az agyvérzés kockázatát

kategória: Gyógyszerészet, Neurológia, Szív- és érrendszeri betegségek

Nagyobb esélyük van agyvérzésre az antipszichotikumot szedőknek, mint az ezt nélkülöző embereknek.

A londoni Higiéniai és Trópusi Betegségek Intézetének kutatói megvizsgálták a háziorvosok adatbázisát (GPRD), mely több mint 6 millió beteg klinikai adatait tartalmazza. 6 790 beteg esetében találtak a kórtörténetben agyvérzést és legalább egy antipszichotikum szedését 1988 januárja és 2002 vége között.



A British Medical Journal weboldalán megjelent cikk szerint míg a betegek a gyógyszert szedték, 1,7-szeresére nőtt az esélye, hogy agyvérzést kapnak. Az elbutulásban szenvedők esetében a kockázat 3,5-szörösére nőtt. A második generációs antipszichotikumok szedése esetén az agyvérzés esélye kicsit magasabb volt, mint az első generációsnál.

"Megállapítottuk, hogy minden antipszichotikum emelkedett kockázati tényezőt hordoz magában, bár a második generációs gyógyszerek esetében a kockázat kicsit nagyobb" - írja a British Medical Journal.

Animáció: HáziPatika.com

2008.09.01 11:10:01

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Lélek

Üres már a fészek

A gyermekek "kirepülése" a családi fészekből az "üres fészek szindrómát" hagyja maga után. Mi történik ekkor a házastársi kapcsolattal? Mi marad a fészekben?

tovább

Praktikák:

Gyógynövénytár

Gyógynövénytár
tovább


Szponzorált hirdetések