Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

Az alvás nem luxus!

kategória: Alvászavar, Elhízás, Magas vérnyomás, Szív- és érrendszeri betegségek

"Az egészséges emberek számára nagy a kísértés, hogy legalább egy-két órával tovább maradjanak fenn, vagy egy-két órával korábban keljenek. Ez azonban csökkenti a teljesítőképességet, és akár veszélyes is lehet" - mondta el Dr. Greg Belenky, a Washingtoni Állami Egyetem Alvás és Teljesítménykutató Központjának igazgatója.

Mielőtt Thomas Edison feltalálta a villanykörtét 1880-ban, az emberek átlagosan 10 órát aludtak egy éjszaka alatt. A Nemzeti Alvás Alapítvány szerint ma az átlagos amerikai hétköznap mindössze 6,9 órát, hétvégente pedig 7,5 órát pihen éjszakánként. "Egyre kevesebben alszanak annyit, amennyire szükségük lenne" - mondta Dr. Chris Drake, a detroiti Henry Ford Kórház Alvászavar és Kutatási Központ kutatója.
Dr. Drake szerint a hat óránál kevesebb alvásnál kezdődnek a komolyabb problémák. A szakértők 7-8 órát ajánlanak, de az alvásigény egyénenként változó lehet.

Alváshiány miatt másnapra romlik a teljesítőképesség, rossz döntéseket hozhatunk, figyelmetlenek lehetünk. Hosszú távon az egész szervezetre rossz hatással van az elégtelen mennyiségű alvás.

Eddig az elhízással, magas vérnyomással, szívbetegségekkel, depresszióval és kábítószer-függőséggel sikerült kapcsolatba hozni az alváshiányt.
Az étvágyat szabályozó hormonok rendezett működése megbomlik, csökken az étvágyat elnyomó leptin szintje, míg az étvágycsináló grelin szintje emelkedik, ha nem pihenünk eleget. A vércukorszint szabályozása is károsodhat, és összességében a szervezet stressz válasszal reagál.

Animáció: HáziPatika.com

2008.06.11 16:04:09

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Lélek

A szex és az idősödő lélek

Az életciklus változásainak megfelelően a házasság is többszakaszos lesz, és jellege minden szakaszban különbözik. Az időskori házastársi kapcsolatokban előtérbe kerül a lelki szükségletek kielégítésének kölcsönös elősegítése.

tovább

Tippek:

A túró igazi gyomorvédő étel, egyen belőle pár kanállal minden reggel. Különösen, ha gyomra érzékeny a savas ételekre, vagy hajlamos a gyomorfekélyre.


Szponzorált hirdetések