Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

A pihentető alvás 5 titka

kategória: Alvászavar

1. Az ágymagasság
A fekhely magassága akkor megfelelő, ha az ágy szélén ülve, talpunkon támaszkodva a lábszár és a comb a térdnél derékszöget zár be. A csípőízületi bántalmakkal bajlódók viszont ennél magasabb ágyat válasszanak, mert számukra így sokkal könnyebb és kíméletesebb lesz a felkelés és a lefekvés.

2. Az ágybetét állapota
Ez azért fontos, mert a matracok, szivacsok, rugók az évek során túl süppedőssé válnak, fekvőfelületük elvetemedik, ezért már nem ott támasztják alá a testet, ahol kell. A matrac akkor jó, ha igazodik a testformához, egyenletes rajta a nyomáseloszlás. Ha a süppedések miatt gerincünk nem tud ellazulni, nyugtalanul forgolódunk egész éjjel. Már egyetlen gerincgyógyász sem állítja, hogy a kemény fekhely egészséges, ellenben kíméletlen a testünkhöz, gerincfájdalmat, helytelen testtartást okozhat.

3. A matrac anyaga
A természetes anyagokból készült matracok jól "lélegeznek", nem szívják magukba a nedvességet, nem okoznak allergiát, kellemesen rugalmasak, a gerincet stabilan alátámasztják, bőrbarátok, elektrosztatikusan nem töltődnek fel. A matrachuzat lehet pamut vagy gyapjú, attól függően, hogy nyári vagy téli oldalról van szó. Az egészséges matracban nem telepszenek meg a poratkák, baktériumok.

4. A nyugodt alváskörnyezet
A napközben felgyülemlő stresszt vezessük le sporttal, és este, lefekvés előtt ne együnk nehéz ételeket. A mélyalvás periódusban pihenünk a legjobban, ezért ne csináljunk lefekvés előtt olyasmit, ami a pihenést megzavarhatná (dohányzás, alkoholfogyasztás, kávézás). Az egészséges alváshoz fontos a nyugalom, a csend. Este az alvás legyen az elsődleges, megterhelő fizikai és szellemi munkát már ne végezzünk! A minket körülvevő illatok is segíthetnek az elalvásban, a relaxációs illóolajok segítenek kikapcsolni, megnyugodni.

5. Az ágynemű
Ideálisabb az, ha minden, ami érintkezik a testünkkel alvás közben, jól szellőző, természetes anyagból készül. Ha bőrünk jól érzi magát, már édesebb az álmunk. A gyapjú ágynemű jó választás, mert antiallergén, komfortot nyújt télen-nyáron, nem gátolja a bőr légzését. A pamut ágynemű is kellemes a bőrnek. Asztmás betegségben szenvedők ne használjanak gyapjútakarót, tollpárnát!


Videó: HáziPatika.com

2012.03.29 00:02:00

forrás: 50plusz


Cikkajánló

Témakör: Mozgás

6 kérdés - a bankkártyáról, külföldön

Régen az ember könnyen meg tudta jegyezni, hol van a városban az a két-három ATM, amelyet rövid buszozással meg tud közelíteni otthonról, ha hirtelen készpénz szűkébe kerülne. Még viccesebb volt, ha a bankkártyáját vásárlásra akarta használni.

tovább

Praktikák:

VitaminABC

VitaminABC
tovább


Szponzorált hirdetések