Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

A csokoládé jobban csökkenti a vérnyomást, mint gondolnánk

kategória: Alternatív medicina, Magas vérnyomás, Táplálkozás

Egy tanulmány megállapította, hogy az emberek vérnyomáscsökkentéshez inkább pirulát vennének be az antioxidánsokban gazdag édesség helyett.


"Ötven gramm 70 százalékos étcsokoládé [nagyjából egy átlagos méretű csoki szelet] naponta kevésbé volt elfogadható, mint egy paradicsomkivonatból készült tabletta vagy a placebo" - mondta Karin Ried, a BMJ honlapján megjelenő tanulmány társszerzője. "Mindazonáltal néhanapján vagy rendszeresen egy kis csokoládé kedvező hatással lenne egészségünkre. "

Több vizsgálat is megállapította, hogy az étcsokoládéban lévő antioxidánsok hatékonyan csökkentik a vérnyomást. Naponta akár 30 kalóriányi csokoládé segíthet.

Egy vizsgálatban Ried és munkatársai 36 embernek adtak 50 gramm, a kereskedelemben kapható étcsokoládét (70 százalék kakaó és 750 milligramm polifenol), paradicsomkivonatból készült kapszulát (15 mg likopin az antioxidáns), vagy placebót nyolc héten át. A paradicsomkivonat négy-öt közepes méretű paradicsomban található antioxidánst tartalmazott, míg a placebo kapszulákban csak szójaolaj volt. Bár az étcsokoládé volt a legjótékonyabb hatással a vérnyomásra, a résztvevők többsége nem találta jó ötletnek ezt a kezelést. A "csokoládé csoportnak" több mint a fele nehezen evett meg ekkora mennyiségű csokoládét minden nap, míg 20 százalékuk elfogadhatatlan hosszú távú kezelésnek tartotta. Azonban a kapszulával nem volt semmi gond.

A kutatók szerint különbség van az önként fogyasztott és a 12 hetes kötelező, napi rendszerességgel fogyasztott élelmiszerek között. A résztvevők többsége az erős íz, valamint a zsír- és cukortartalom miatt érezte elfogadhatatlannak a csokievést, mint hosszútávú kezelést.

Azonban ez a vizsgálat újra bebizonyította, hogy az étcsokoládéban lévő antioxidánsok jótékony hatással vannak a szervezetre. Néhányak szerint érdemes lenne ezeket máshogyan a szervezetbe juttatni.  

Képgaléria, animáció: HáziPatika.com

2010.09.04 00:02:00

forrás: Medipress


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Ha álmos, és csak álmodik az álomról

A gyógyszer az utolsó, amit bevethetünk, előtte számos apró ötlet, egyéni trükk, bölcs jótanács segítheti az időseket az elalvásban. Az el- és visszaalvásra tett sok görcsös próbálkozás helyett inkább tanuljunk meg helyesen elszenderedni. Lehetséges!

tovább

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!

Tippek:

Nyugodtabban alszunk, ha nincs túl meleg a hálószobában. Érdemes ezt a helyiséget egy kicsit kevésbé fűteni. Az ideális alvási hőmérséklet 16-18 C körül van. A programozható fűtéssel a felkelés idejére csinálhatunk picit melegebbet.


Szponzorált hirdetések